Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Farkındalığı | ELT 442 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BURCU KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. ALİ İLYA Arş.Gör. BURCU KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, öğretmen adaylarının Dil Bilinci'nin (LA) çeşitli boyutlarını tanımalarını sağlayarak dil sistemleri hakkında bilgi ve anlayışı geliştirmeyi amaçlamaktadır. Süreç içerisinde dil farkındalığının (LA) dil eğitimi içerisindeki yeri üzerinde durulacak ve farklı bağlamlarla ilişkisi inceleme konusu olacaktır. |
Dersin İçeriği | Her ne kadar Dil Farkındalığı (LA), farklı boyutlardan dolayı farklı ortamlarda farklı şekillerde tanımlanmış ve yorumlanmış olsa da, Thornbury (1997: x), bunu 'öğretmenlerin daha etkili öğretmelerine imkan sağlayacak dilin temelini oluşturan sistemlerin bilgisi' olarak tanımlar'. Bu nedenle, bu derste, LA'nın tanımları analiz edilir ve dil öğretimi ile ilişkileri incelenecektir. Bu ders içerisinde geçmişten günümüze dil farkındalığına yönelik tanımlar irdelenerek İngiliz Dili Eğitimi alanıyla ilişkilendirilecektir. Örtük öğrenme ve dışsal öğrenme gibi kavramlar üzerinde durularak dil öğrenme konusuna farklı boyutlar kazandırılacaktır. Bilinç, farkındalık, dikkat ve fark etme gibi kavramlar üzerinde durularak bunların dil eğitimindeki yeri irdelenecektir. Holistik (bütüncül) bir alan olarak dil farkındalığına yaklaşılacak ve özellikle bilişsel yönü (CLA) üzerinde durulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrenciler dil farkındalığı kavramını tanımlayabilir, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | - dil farkındalığının farklı boyutlarını bilir, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | - dil farkındalığını tarihsel süreç içerisinde değerlendirebilir, | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | - dil farkındalığının İngiliz dili öğretimi içerisindeki konumuna yönelik farklı bakış açılarını kavrar- | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | - kendi alanıyla ilişkilendirerek okudukları materyaller içerisinde sunulan görüşlerin sentezini yapmak suretiyle kendine özgü fikirler ve bakış açıları geliştirir, | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | - dil farkındalığının geleceği hakkında fikir sahibi olur, | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | - dil farkındalığı alanında literatür taraması yapmak istediğinde başvuracağı kaynakları bilir. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş / Dersin kapsamı & Dil Farkındalığını Nasıl Tanımlarız? | |
2 | Dil Farkındalığı Yaklaşımının Hedefleri, İlkeleri ve Süreçleri Nelerdir? | |
3 | Dil Farkındalığı ile Mevcut Dil Kuramlarının Bağlantıları Nelerdir? | |
4 | Dil Farkındalığı ile Var Olan Dil Öğrenme Kuramları Arasındaki İlişşkiler | |
5 | Dil Farkındalığı ile Var Olan Dil Öğretim Kuramları Arasındaki İlişkiler | |
6 | Dil Farkındalığı ile Var olan Öğretmen Yetiştirme Modelleri Arasındaki Bağlantılar | |
7 | Bir Dil Farkındalığı Yaklaşımında Etkinin Rolü Nedir? | |
8 | Dil Farkındalığı Kuramından Yararlanmanın Gerekçeleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Dil Farkındalığının Geleceği | |
11 | Dil Farkındalığı: Önyargı, Basmakalıp Karakterler ve Dil | |
12 | Dil Farkındalığı: Dil ve Kültür İlişkisi | |
13 | Dil Farkındalığı: Dil ve Medya Organları | |
14 | Dil Farkındalığı: İkna Dili; Siyaset ve Reklam & Pazarlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından derlenen seçilmiş makaleler, kitap bölümleri ve kitaplar. |
Ders Kaynakları | Berry, R., Berry, V., & Nunan, D. (1995). Language awareness in language education. Dept. of Curriculum Studies, The University of Hong Kong. Bloom, F. E., & Lazerson, A. (1988). Brain, Mind and Behavior. New York: W. H. Freeman Bolitho, R., & Tomlinson, B. (1995). Discover English. Oxford: Heinemann. Carter, R. (2003). Key Concepts in ELT: Language Awareness. ELT Journal, 57(1), 64-5. Carter, R. A., & McCarhy, M. (1997). Exploring Spoken English. Cambridge: Cambridge University Press. Cenoz, J., Gorter, D., & May, S. (Eds.). (2017). Language awareness and multilingualism. Springer. Donmall, B. G. (ed.) (1985). Language Awareness. NCLE Papers and Reports 6. London: Centre for Information on Language Teaching and Research. Ellis, E. M. (2012). Language awareness and its relevance to TESOL. University of Sydney Papers in TESOL, 7. Garret, P., & James, C. (1993). What’s language awareness. BABEL-AFIAL, 2, 109-114. Garrett, P., & Cots, J. M. (Eds.). (2018). The Routledge handbook of language awareness. Routledge. J. Andrews, S. (2008). Teacher language awareness. Springer US. Wright, T., & Bolitho, R. (1993). Language awareness: a missing link in language teacher education? ELT Journal, 47(4), 292-304.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrenciler dil farkındalığı kavramını tanımlayabilir, | |||||||||||||||
2 | - dil farkındalığının farklı boyutlarını bilir, | |||||||||||||||
3 | - dil farkındalığını tarihsel süreç içerisinde değerlendirebilir, | |||||||||||||||
4 | - dil farkındalığının İngiliz dili öğretimi içerisindeki konumuna yönelik farklı bakış açılarını kavrar- | |||||||||||||||
5 | - kendi alanıyla ilişkilendirerek okudukları materyaller içerisinde sunulan görüşlerin sentezini yapmak suretiyle kendine özgü fikirler ve bakış açıları geliştirir, | |||||||||||||||
6 | - dil farkındalığının geleceği hakkında fikir sahibi olur, | |||||||||||||||
7 | - dil farkındalığı alanında literatür taraması yapmak istediğinde başvuracağı kaynakları bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |