Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş İngilizcede Farklılıklar ELT 440 8 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CİHAT ATAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ali İLYA

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dünya üzerinde konuşulan farklı İngilizcelerin tanım ve tasniflerinin yapılması; farklılaşmanın güncel ve tarihsel sebeplerinin ortaya konulmasıdır. Bu dil farklılığının yabancı dil öğretimine ilişkin değerlendirilmesi yapılarak dil öğretimi ve öğreniminde farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizce türlerinin yapısal özellikleri, farklı aksan ve diyalektlerin özellikleri, global bir dilin lokal şekillenmeleri vb.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizcelerin varlığından haberdar olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
2 Sahip olduğu İngilizce bilgisini çeşitlendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
3 Farklı bölgelerde kullanılan farklı dil yapılarını tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Bölgelere özgü söylemlerin varlığını bilir ve bunları uygun bağlamlarda kullanır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
5 İngilizce´nin farklı türlerini birbirleriyle karşılaştırarak inceleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
6 Bir dil içerisinde standartlaşmanın söz konusu olamayacağını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
7 Okuduğu, izlediği ya da dinlediği materyal içerisindeki İngilizce´nin kendine özel özelliklerini saptar ve bunları birbirlerinden ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve Konu kapsamı Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes. CUP
2 Dilbilimsel ve toplumdilbilimsel açıdan anahtar kavramlar Kirkpatrick, A. (2007). Ch.1 & 2
3 Dünyadaki ingilizce modelleri Kirkpatrick, A. (2007). Ch.3
4 İngiliz ingilizcesindeki çeşitlilik ve bozulma Kirkpatrick, A. (2007). Ch.4
5 Güçlü alternatif: Amerikan ingilizcesi Kirkpatrick, A. (2007). Ch.5
6 İngilizcenin genç kuzeni ve yerli kimlik Kirkpatrick, A. (2007). Ch.6
7 Alt kıta ingilizceleri Kirkpatrick, A. (2007). Ch.7
8 Afrikadaki İngilizce Türleri Kirkpatrick, A. (2007). Ch.8
9 Güney doğu Asya ingilizceleri Kirkpatrick, A. (2007). Ch.9
10 Hong Kong ve Çin ingilizceleri Kirkpatrick, A. (2007). Ch.10
11 Lingua Franca olarak İngilizce Kirkpatrick, A. (2007). Ch.11
12 İngilizce öğretimi üzerine öneriler Kirkpatrick, A. (2007). Ch.12&13
13 Araştırma raporu sunumları
14 Araştırma raporu sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

The Routledge Handbook of World Englishes (Routledge Handbooks in Applied Linguistics) by Andy Kirkpatrick (Jul 30, 2010)

The Handbook of World Englishes (Blackwell Handbooks in Linguistics) by Braj Kachru, Yamuna Kachru and Cecil Nelson (Feb 17, 2009)
World Englishes: A Resource Book for Students (Routledge English Language Introductions) by Jennifer Jenkins (Aug 16, 2009)

World Englishes: The Study of New Linguistic Varieties (Key Topics in Sociolinguistics) by Rajend Mesthrie and Rakesh M. Bhatt (Jul 14, 2008)
World Englishes Paperback with Audio CD: Implications for International Communication and English Language Teaching (Cambridge Language Teaching Li) by Andy Kirkpatrick (May 28, 2007)

World Englishes: A Resource Book for Students (Routledge English Language Introductions) by Jennifer Jenkins (Jul 29, 2003)

Analyzing English as a Lingua Franca: A Corpus-driven Investigation by Alessia Cogo and Martin Dewey (May 10, 2012)

English as a Lingua Franca: Studies and Findings by Anna Mauranen and Elina Ranta (Feb 1, 2010)
English as a Lingua Franca: A Corpus-based Analysis by Luke Prodromou (Mar 25, 2010)
Understanding English As a Lingua Franca (Oxford Applied Linguistics) by Barbara Seidlhofer (Sep 15, 2009)
English as a Lingua Franca: Attitude and Identity by Jennifer Jenkins (Sep 15, 2007)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizcelerin varlığından haberdar olur.
2 Sahip olduğu İngilizce bilgisini çeşitlendirir.
3 Farklı bölgelerde kullanılan farklı dil yapılarını tanır.
4 Bölgelere özgü söylemlerin varlığını bilir ve bunları uygun bağlamlarda kullanır.
5 İngilizce´nin farklı türlerini birbirleriyle karşılaştırarak inceleyebilir.
6 Bir dil içerisinde standartlaşmanın söz konusu olamayacağını kavrar.
7 Okuduğu, izlediği ya da dinlediği materyal içerisindeki İngilizce´nin kendine özel özelliklerini saptar ve bunları birbirlerinden ayırt eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,92
Dersin AKTS Kredisi 5