Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş İngilizcede Farklılıklar | ELT 440 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CİHAT ATAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ali İLYA
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya üzerinde konuşulan farklı İngilizcelerin tanım ve tasniflerinin yapılması; farklılaşmanın güncel ve tarihsel sebeplerinin ortaya konulmasıdır. Bu dil farklılığının yabancı dil öğretimine ilişkin değerlendirilmesi yapılarak dil öğretimi ve öğreniminde farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizce türlerinin yapısal özellikleri, farklı aksan ve diyalektlerin özellikleri, global bir dilin lokal şekillenmeleri vb. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizcelerin varlığından haberdar olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sahip olduğu İngilizce bilgisini çeşitlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Farklı bölgelerde kullanılan farklı dil yapılarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Bölgelere özgü söylemlerin varlığını bilir ve bunları uygun bağlamlarda kullanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | İngilizce´nin farklı türlerini birbirleriyle karşılaştırarak inceleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Bir dil içerisinde standartlaşmanın söz konusu olamayacağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Okuduğu, izlediği ya da dinlediği materyal içerisindeki İngilizce´nin kendine özel özelliklerini saptar ve bunları birbirlerinden ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Konu kapsamı | Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes. CUP |
2 | Dilbilimsel ve toplumdilbilimsel açıdan anahtar kavramlar | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.1 & 2 |
3 | Dünyadaki ingilizce modelleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.3 |
4 | İngiliz ingilizcesindeki çeşitlilik ve bozulma | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.4 |
5 | Güçlü alternatif: Amerikan ingilizcesi | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.5 |
6 | İngilizcenin genç kuzeni ve yerli kimlik | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.6 |
7 | Alt kıta ingilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.7 |
8 | Afrikadaki İngilizce Türleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.8 |
9 | Güney doğu Asya ingilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.9 |
10 | Hong Kong ve Çin ingilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.10 |
11 | Lingua Franca olarak İngilizce | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.11 |
12 | İngilizce öğretimi üzerine öneriler | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.12&13 |
13 | Araştırma raporu sunumları | |
14 | Araştırma raporu sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | The Routledge Handbook of World Englishes (Routledge Handbooks in Applied Linguistics) by Andy Kirkpatrick (Jul 30, 2010) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizcelerin varlığından haberdar olur. | |||||||||||||||
2 | Sahip olduğu İngilizce bilgisini çeşitlendirir. | |||||||||||||||
3 | Farklı bölgelerde kullanılan farklı dil yapılarını tanır. | |||||||||||||||
4 | Bölgelere özgü söylemlerin varlığını bilir ve bunları uygun bağlamlarda kullanır. | |||||||||||||||
5 | İngilizce´nin farklı türlerini birbirleriyle karşılaştırarak inceleyebilir. | |||||||||||||||
6 | Bir dil içerisinde standartlaşmanın söz konusu olamayacağını kavrar. | |||||||||||||||
7 | Okuduğu, izlediği ya da dinlediği materyal içerisindeki İngilizce´nin kendine özel özelliklerini saptar ve bunları birbirlerinden ayırt eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |