Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | EBB 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi hakkında temel bilgi ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Türk eğitim sisteminin yapısı, amaç ve ilkeleri, yasal dayanakları, yönetim kuram ve süreçleri, okul yönetimi, okula toplumsal katılım |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyleyebilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olabilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türk eğitim sisteminin yapısını anlatabilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlayabilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİ | |
2 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MEB TEŞKİLAT GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU | |
3 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU, İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU | |
4 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI | |
5 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE KLASİK KURAMLAR | |
6 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE NEOKLASİK KURAMLAR | |
7 | YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE MODERN KURAMLAR | |
8 | EĞİTİM VE OKUL YÖNETİMİ | |
9 | YÖNETİM SÜREÇLERİ | |
10 | ÖĞRENCİ İŞLERİNİN YÖNETİMİ | |
11 | İNSAN KAYNAKLARININ YÖNETİMİ | |
12 | EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİ | |
13 | DESTEK İŞLERİ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ | |
14 | OKULA TOPLUMSAL KATILIM |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERDOĞAN, İrfan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söyleyebilir | |||||||||||||||
2 | Okul yönetimi ve yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olabilir | |||||||||||||||
3 | Türk eğitim sisteminin yapısını anlatabilir | |||||||||||||||
4 | Öğrenci işlerinin, insan kaynaklarının, eğitim programının ve bütçenin yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilir | |||||||||||||||
5 | Okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekler hakkında öngörü sağlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 40 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |