Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim | OEB 348 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | İlgili ders için ön koşul bir ders belirlenmemiştir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Dersin amaçları: * Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. * Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. * Başarılı bütünleştirme/kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel eğitimin tanımı ve temel ilkeleri; özel gereksinimli öğrencilerin özellikleri; özel gereksinimli öğrencilerin sınıftaki durumları, özel gereksinimli öğrencilerin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçeneklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurların neler olduğunu ve neden önemli olduklarını gerekçeleriyle birlikte açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Özel gereksinimli bireylerin sınıflandırılmasını örnek uygulamalarla açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sık rastlanılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özellikleri hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Öğretimsel uyarlamalar hakkında bilgi verir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri. | Ders slaytları ilgili bölüm |
2 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları. | Ders slaytları ilgili bölüm |
3 | Özel gereksinimli öğrencilerin sınıflandırılması. | Ders slaytları ilgili bölüm |
4 | Sık rastlanılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özellikleri (Zihinsel Yetersizlik). | Ders slaytları ilgili bölüm |
5 | Sık rastlanılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özellikleri (Otizm Spektrum Bozukluğu). | Ders slaytları ilgili bölüm |
6 | Sık rastlanılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özellikleri (Öğrenme Güçlüğü). | Ders slaytları ilgili bölüm |
7 | Sık rastlanılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özellikleri (Görme-İşitme-Fiziksel Yetersizlik Durumları, Dil ve İletişim Bozukluğu). | Ders slaytları ilgili bölüm |
8 | Ara sınav | Ders slaytları ilgili bölüm |
9 | Sık rastlanılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özellikleri (Üstün Yetenekliler) | Ders slaytları ilgili bölüm |
10 | Bireyselleştirilmiş eğitim planı ve öğretimin bireyselleştirilmesi. | Ders slaytları ilgili bölüm |
11 | Öğretimsel uyarlamalar (Fiziksel Uyarlamalar ve Amaç Uyarlamaları) | Ders slaytları ilgili bölüm |
12 | Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) | Ders slaytları ilgili bölüm |
13 | Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) | Ders slaytları ilgili bölüm |
14 | Final sınavı | Ders slaytları ilgili bölüm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | * Diken, İ. H. (Edt.). (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Students with Special Needs and Special Education). Ankara: Pegem Akademi. |
Ders Kaynakları | Turnbull, A. P., Turnbull, H. R., & Wehmeyer, M. L., (2010). Exceptional lives: Special education in today's schools. Upper Saddle River, N.J: Merrill. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçeneklerini açıklar. | |||||||||||||||
2 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları hakkında bilgi verir. | |||||||||||||||
3 | Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurların neler olduğunu ve neden önemli olduklarını gerekçeleriyle birlikte açıklar. | |||||||||||||||
4 | Özel gereksinimli bireylerin sınıflandırılmasını örnek uygulamalarla açıklar. | |||||||||||||||
5 | Sık rastlanılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özellikleri hakkında bilgi verir. | |||||||||||||||
6 | Bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlar. | |||||||||||||||
7 | Öğretimsel uyarlamalar hakkında bilgi verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Proje / Tasarım | 85 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |