Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar ELT 205 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Burcu KOÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders öncelikle, İngilizce öğretmen adaylarına yönelik ve bu alandaki öğretmenlerin kullandığı temel dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri ile ilgili gerekli bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Ders boyunca öğrenciler, arasında Dilbilgisi Çeviri Metodu, Sesli Dilde Metot, Toplam Fiziksel Yanıt, İletişimsel Dil Öğretim, İçerik ve Dil Entegre edilmiş Öğrenme, Çoklu Zeka gibi  İngilizce dil öğretiminde kullanılan bazı eski ve güncel yaklaşımları öğreneceklerdir. Derste ayrıca, öğretmen adaylarının gelecekteki sınıflarında etkili etkinlik ve kaynakların öneminin de sıklıkla üzerinde durulacaktır. Bu yöntem ve yaklaşımlara sadece aşinalık kazanmak değil, aynı zamanda bahsi geçen yöntem ve yaklaşımların etkili kullanımı da bu derste ele alınacak konular arasındadır.

Dersin İçeriği

Mevcut ders, İngilizce öğretimi alanında kullanılan, dil öğretim alanındaki yaklaşım ve yöntemlere yönelik giriş dersidir. Bu lisans dersi, İngilizce öğretmen adaylarını alandaki mevcut yaklaşım ve yöntemlerin yanı sıra, önceki eğilimler, öğretim tasarımları ve pedagojiler konusunda da donatmayı amaçlamaktadır. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çağdaş yabancı dil eğitim ve öğretimi hedefleri doğrultusunda oluşturulmuş yöntem, yaklaşım ve uygulamaları kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Hazırlanmış yöntem kitaplarını inceler, çözümler ve eleştirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Güncel İngilizce yöntem kitaplarını kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Öğretim yöntemlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
5 Dil becerilerinin öğretiminde uygun öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini seçebilir ve bunların uygunluğunu değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtımı ve giriş
2 Dil öğretimi yöntem ve yaklaşımlarına genel bakış
3 Dilbilgisi Çeviri Yöntemi; Direkt Yöntem
4 İşitsel-Dilsel Yöntem; Sessiz Yol Yöntemi
5 Telkin Yöntemi; Grupla/Toplu Dil Öğretim Yöntemi
6 Toplu Fiziksel Tepki Yöntemi; Doğal Yaklaşım
7 İletişimsel Dil Öğretimi
8 İletişimsel Dil Öğretimi (devam)
9 Ara sınav
10 İçerik Temelli Dil Eğitimi;İçerik ve Dil Entegre Temelli Eğitim
11 Görev Temelli Dil Eğitimi
12 İşbirlikçi Dil Eğitimi; Çoklu Zeka
13 Yöntem Sonrası Çağ
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Celce-Murcia, M. (Ed.) (2014). Teaching English as a second or foreign language (4th Edition). Boston, MA: Heinle & Heinle.

Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods macrostrategies for language teaching. New Haven: Yale University Press.

Larsen-Freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching (3rd Edition). Oxford: University Press.

Richards, J. C. & Rodgers, T. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd Edition). Cambridge University Press.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir. X
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Çağdaş yabancı dil eğitim ve öğretimi hedefleri doğrultusunda oluşturulmuş yöntem, yaklaşım ve uygulamaları kullanabilir.
2 Hazırlanmış yöntem kitaplarını inceler, çözümler ve eleştirebilir.
3 Güncel İngilizce yöntem kitaplarını kullanır.
4 Öğretim yöntemlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilir.
5 Dil becerilerinin öğretiminde uygun öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini seçebilir ve bunların uygunluğunu değerlendirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 5 1 5
Sözlü Sınav 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 12 1 12
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6