Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dinleme ve Konuşma Becerileri I ELT 103 1 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BURCU KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burcu Koç

Arş. Gör. Elif Bozyiğit

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin dinleme ve sesletim becerilerini geliştirmeyi ve İngilizce iletişimde kendilerine güvenlerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır. Farklı bağlamlardan alınmış dinleme materyalleri ve konuşma öbekleri, iletişim-odaklı sınıf aktiviteleri ile çözümlenecektir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı gibi temel dinleme ve sesbilim becerilerini ve yazma ve okuma çalışmalarıyla zenginleştirilmiş içerik odaklı aktiviteler yoluyla üst düzey dinleme becerilerini geliştireceklerdir. Sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri edinirken, öte yandan da öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım kullanma olanağı bulacaklardır. Dersin işlenişinde ikili ve grup aktiviteleri gibi işbirliğine dayalı etkileşimli çalışmalar yapılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sesbilimi ve Sesbilimin temel kavramlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 İngilizce ve Türkçe seslerin özelliklerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Uluslararası Sesletim Alfabesini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
4 Sesletimde Vurgu?nun işlevini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
5 Farklı İngilizceleri ayırt edebilir. Anlatım, Tartışma,
6 Ana dili İngilizce olan bireylerin konuşma kayıtlarını bilgi edinimi açısından irdeler. Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
7 Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümleyebilir. Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İngilizcenin telaffuzu Unit 1 from Describing Spoken English: An Introduction
2 Konuşma ve dilin yapısı Unit 2 from Describing Spoken English: An Introduction
3 Ulusalarası Fonetik Alfabesi
4 NorthStar 5 Speaking and Listening Unit 1 and Unit 2 NorthStar 5 Speaking and Listening Unit 1 and Unit 2
5 Sessizler Unit 4 from Describing Spoken English: An Introduction
6 Sesliler Unit 10-14 from Clear Speech
7 Hece NorthStar 5 Speaking and Listening Unit 3
8 Vurgu & Tonlama Unit 4 from Describing Spoken English: An Introduction
9 Dinleme NorthStar 5 Speaking and Listening Unit 4
10 Aksanları Tanıma : İngiliz ve Kanada Aksanı Unit 2 and 3 from Clear Speech
11 Avustralya Aksanı Unit 6 from Describing Spoken English: An Introduction
12 İskoç Aksanı Unit 1 from Clear Speech
13 Dinleme Çalışmaları NorthStar 5 Speaking and Listening Unit 5
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Avery, P., & Ehrlich, S. (1992). Teaching American pronunciation.

Baker, A., & Goldstein, S. (1990). Pronunciation pairs: An introductory course for students of English. Cambridge: Cambridge University Press.

Grant, L. (1993). Well said: Advanced English pronunciation. MA: Heinle & Heinle.Roach, P. (2010). English Phonetics and Phonology Fourth Edition: A Practical Course. Ernst Klett Sprachen.

Roach, P. (2010). English Phonetics and Phonology Fourth Edition: A Practical Course. Ernst Klett Sprachen.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir. X
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Sesbilimi ve Sesbilimin temel kavramlarını bilir.
2 İngilizce ve Türkçe seslerin özelliklerini tanımlar.
3 Uluslararası Sesletim Alfabesini bilir.
4 Sesletimde Vurgu?nun işlevini bilir.
5 Farklı İngilizceleri ayırt edebilir.
6 Ana dili İngilizce olan bireylerin konuşma kayıtlarını bilgi edinimi açısından irdeler.
7 Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümleyebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4