Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | EBB 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi ve Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Öğrenme psikolojisini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji Kavramının Temeli | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.Eğitim Psikolojisi Vizeye kadar olan ders sunusu |
2 | Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Kişiliğin Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Ara sınav | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Öğrenme Nedir? | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Öğrenme Psikolojisi Kavramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Öğrenme Teorileri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Öğrenme Etkenleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Sosyal Öğrenme Teorileri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | |||||||||||||||
2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | |||||||||||||||
3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | |||||||||||||||
4 | Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar | |||||||||||||||
5 | Öğrenme psikolojisini tanımlar. | |||||||||||||||
6 | Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | |||||||||||||||
7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | |||||||||||||||
8 | Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar | |||||||||||||||
9 | Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |