Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Konuşma ve Dinleme-Anlama Öğretimi | ELT 303 | 5 | 4 + 4 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için ön koşul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunamamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Burcu Koç
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | ELT 303 İngilizce Konuşma ve Dinleme-Anlama Öğretimi dersinin temel amacı öğretmen adaylarına yabancı dil eğitiminde dinleme, konuşma ve sesletim öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerini öğretmektir. Bu ders sayesinde öğretmen adaylarının dil farkındalıkları artar ve değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenci grupları için farklı öğretim becerileri geliştirip, söz konusu farklı öğrenci grupları için kendi öğretim tekniklerini adapte etmeyi öğrenirler. Aynı zamanda farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve tekniklerine hakim olurlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders dinleme, konuşma ve sesletim öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi yoluyla dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi üzerine yoğunlaşır. Ders süresince öğretmen adayları yukarıda bahsedilen dil becerilerine odaklanarak ders planlama ilke ve tekniklerine göre farklı yeterlilik düzeylerine uygun bireysel ve/veya küçük-ölçekli grup aktiviteleri tasarlayıp mikro öğretim etkinlikleri yapacaklardır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı yaş grupları ve yeterlilik seviyelerindeki öğreniciler için dinleme ve konuşma becerilerinin gelişim süreçlerini bilir. | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Dinleme ve konuşma derslerinin aşamalarına hakimdir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki öğrencilere dinleme ve konuşma öğretimi için birçok farklı teknik ve alıştırma etkinliği uygular. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Makro öğretim uygulamaları ile öğretim becerilerini farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki yabancı dil öğrencilerine uygular. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Makro öğretim uygulamaları yoluyla dinleme ve konuşma becerilerinin entegrasyonunu sağlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına uygun dinleme ve konuşma becerilerini öğretmek için uygun materyalleri bulur ve/veya uyarlar. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Ders planlama ilkelerine bağlı kalarak farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini hedefleyen ders planlarını değerlendirir ve/veya tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: Dersin Tanıtımı ve Ders İzlencesinin İncelenmesi; Dil Öğreniminde Dört Ana Becerinin Öğretimi; Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programının (CEFR) incelenmesi | Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) |
2 | Dinleme Becerileri Öğretimi (Teori) | Harmer, 2007, Ch. 16; Nation & Newton, 2009, Ch. 1; Flowerdew & Miller, 2005, Ch.1; Field, 2008, Ch.1; Brown, 2000, Ch. 16 |
3 | Dinleme Becerileri Öğretimi (Teori) & Dinleme Dersi Planı Geliştirme ve Ders Aşamaları | Richards, 2015, Ch.12; Harmer, 2001, Ch. 10; Harmer, 2007, Ch. 18; Wilson, 2008, Ch. 2, 3, 4, 5, 6, 7; Flowerdew & Miller, 2005, Ch. 10; Ur, 1996 Module 8; Vandergrift & Goh, 2012 Epilogue; Tanner & Green, 1998, Ch.5 & 6 |
4 | Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme & Dinleme becerilerini öğretmek için etkinlik sunumları | Örnek ders planlarının incelenmesi, öğretim örnekleri videolarının izlenmesi |
5 | Dinleme Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma | Ders planı hazırlıkları |
6 | Dinleme Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma (devam) | Ders planı hazırlıkları |
7 | Konuşma Becerileri Öğretimi (Teori) | Thornbury, 2005, Ch. 1, 2, 3; Brown, 2000, Ch. 17; Kelly, 2001, Ch. 2; Harmer, 2007, Ch. 15; Richards, 2015, Ch. 13; Thornbury, 2005, Ch. 4, 5 |
8 | Konuşma Becerileri Öğretimi (Teori) (devam) | Thornbury, 2005, Ch. 6, 7; Harmer, 2001, Ch. 9; Harmer, 2007, Ch. 20; Ur, 1996 Module 9; Tanner & Green, 1998, Ch.5 & 7 |
9 | Ara sınav | Ara sınav hazırlıkları |
10 | Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme & Konuşma becerilerini öğretmek için etkinlik sunumları | Örnek ders planlarının incelenmesi, öğretim örnekleri videolarının izlenmesi |
11 | Konuşma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlanması ve Sunumu | Ders planı hazırlıkları |
12 | Konuşma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlanması ve Sunumu (devam) | Ders planı hazırlıkları |
13 | Dinleme ve konuşma becerilerinin entegrasyonu (Teori) & Bazı öğretim örneklerinin incelenmesi ve ders planı örneklerini eleştirme | Örnek ders planlarının incelenmesi, öğretim örnekleri videolarının izlenmesi |
14 | Dersin değerlendirilmesi & Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Derste aşağıdaki kaynaklardan derlenmiş bir ders kitabı kullanılmaktadır: Brown, H. D. (2000). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (4th ed.). New York, NY: Pearson Longman. Field, J. (2008). Listening in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Flowerdew, J., & Miller, L. (2005). Second language listening: Theory and practice. Cambridge: Cambridge University Press. Harmer, J. (2001). How to teach English. Harlow: Pearson Longman. Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching (4th ed.). Harlow: Pearson Longman. Kelly, G. (2000). How to teach pronunciation. Harlow: Longman. Nation, I. S. P., & Newton, J. (2008). Teaching ESL/EFL listening and speaking. New York, NY: Routledge. Richards, J. C. (2015). Key issues in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Tanner, R., & Green, C. (1998). Tasks for teacher education: A reflective approach. Harlow: Longman. Thornbury, S. (2005). How to teach speaking. Harlow: Longman. Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press. Vandergrift, L., & Goh, C. C. (2012). Teaching and learning second language listening: Metacognition in action. New York, NY: Routledge. Wilson, JJ. (2008). How to teach listening. Harlow: Pearson Education Limited. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı yaş grupları ve yeterlilik seviyelerindeki öğreniciler için dinleme ve konuşma becerilerinin gelişim süreçlerini bilir. | |||||||||||||||
2 | Dinleme ve konuşma derslerinin aşamalarına hakimdir. | |||||||||||||||
3 | Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki öğrencilere dinleme ve konuşma öğretimi için birçok farklı teknik ve alıştırma etkinliği uygular. | |||||||||||||||
4 | Makro öğretim uygulamaları ile öğretim becerilerini farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarındaki yabancı dil öğrencilerine uygular. | |||||||||||||||
5 | Makro öğretim uygulamaları yoluyla dinleme ve konuşma becerilerinin entegrasyonunu sağlar. | |||||||||||||||
6 | Farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına uygun dinleme ve konuşma becerilerini öğretmek için uygun materyalleri bulur ve/veya uyarlar. | |||||||||||||||
7 | Ders planlama ilkelerine bağlı kalarak farklı yaş ve dil yeterlilik gruplarına dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini hedefleyen ders planlarını değerlendirir ve/veya tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |