Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı | MYO 289 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinin sunumunda sağlık kurumları için gerekli olan halk sağlığı bilgi ve becerisi ile donatılmış nitelikli insan gücü yetiştirilmesi |
Dersin İçeriği | Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri, Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma, Bağışıklama, İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı, İş sağlığı ve meslek hastalıkları, Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri, Aile planlaması ve hizmetleri, Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri, Ergen sağlığı ve hizmetleri, Yaşlı sağlığı ve hizmetleri, Ruh sağlığı ve hizmetleri, Tıbbi atık yönetimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık kavramını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Türkiye de sağlık politikalarını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bulaşıcı hastalıkları ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri | |
2 | Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri | |
3 | Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma | |
4 | Bağışıklama | |
5 | İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı | |
6 | İş sağlığı ve meslek hastalıkları | |
7 | Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri | |
8 | Aile planlaması ve hizmetleri | |
9 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Ergen sağlığı ve hizmetleri | |
12 | Yaşlı sağlığı ve hizmetleri | |
13 | Ruh sağlığı ve hizmetleri | |
14 | Tıbbi atık yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Güler, Ç., Akın, L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık kavramını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | ||||||||||
2 | Türkiye de sağlık politikalarını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | ||||||||||
3 | Bulaşıcı hastalıkları ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sıralar | ||||||||||
4 | Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini tanımlar | ||||||||||
5 | Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||||||
6 | Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini tanımlar | ||||||||||
7 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||||||
8 | Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||||||
9 | Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
10 | Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |