Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı | MYO 289 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinin sunumunda sağlık kurumları için gerekli olan halk sağlığı bilgi ve becerisi ile donatılmış nitelikli insan gücü yetiştirilmesi |
Dersin İçeriği | Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri, Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma, Bağışıklama, İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı, İş sağlığı ve meslek hastalıkları, Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri, Aile planlaması ve hizmetleri, Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri, Ergen sağlığı ve hizmetleri, Yaşlı sağlığı ve hizmetleri, Ruh sağlığı ve hizmetleri, Tıbbi atık yönetimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık kavramını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Türkiye de sağlık politikalarını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bulaşıcı hastalıkları ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri | |
2 | Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri | |
3 | Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma | |
4 | Bağışıklama | |
5 | İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı | |
6 | İş sağlığı ve meslek hastalıkları | |
7 | Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri | |
8 | Aile planlaması ve hizmetleri | |
9 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Ergen sağlığı ve hizmetleri | |
12 | Yaşlı sağlığı ve hizmetleri | |
13 | Ruh sağlığı ve hizmetleri | |
14 | Tıbbi atık yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Güler, Ç., Akın, L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Anestezi uygulamalarının temelini oluşturan anatomi, fizyoloji ve farmakoloji bilgilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | ||||||
2 | Anestezi süreçlerinde kullanılan ilaçların özelliklerini, etki mekanizmalarını ve endikasyonlarını güncel bilgiler ışığında açıklar. | ||||||
3 | Anestezi uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliği standartlarını, çevre koruma prensiplerini ve atık yönetimi ilkelerini benimser. | ||||||
4 | Hasta hakları, mesleki etik ilkeler ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulamalarında dikkate alır. | ||||||
5 | Anestezi ekipmanlarının ve cihazlarının doğru, güvenli ve etkin bir şekilde kullanımını sağlar; düzenli bakım ve kontrollerini gerçekleştirir. | ||||||
6 | Anestezi öncesi, intraoperatif ve postoperatif dönemlerde hastanın bakım planını hazırlar ve uygular. | ||||||
7 | Anestezi sürecinde hastanın vital bulgularını sürekli olarak izler, olağan dışı durumları tanır ve ilgili sağlık profesyonellerine zamanında bilgi verir. | ||||||
8 | Acil durumlar ve anesteziye bağlı komplikasyonlar karşısında uygun müdahaleleri hızlı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | ||||||
9 | Anestezi ile ilgili bilişim teknolojilerini, hasta izlem sistemlerini ve veri tabanlarını amaca uygun ve doğru bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki bilgi ve becerilerini sözlü ve yazılı iletişim kanalları aracılığıyla açık, anlaşılır ve profesyonel bir üslupla ifade eder. | ||||||
11 | Anestezi uygulamaları sırasında multidisipliner sağlık ekibiyle etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına aktif olarak katılır. | ||||||
12 | Sürekli mesleki gelişim bilinciyle hareket eder; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve mesleki pratiğine yansıtır. | ||||||
13 | Alanıyla ilgili verileri toplayarak analiz eder; elde ettiği bulguları bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinciyle paylaşır. | ||||||
14 | Bir yabancı dili kullanarak anestezi alanındaki ulusal ve uluslararası kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla etkin bir iletişim kurar. | ||||||
15 | Hasta mahremiyetine saygılı bir şekilde çalışır; etik değerlere ve hasta güvenliği ilkelerine uygun davranışlar sergiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık kavramını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | |||||||||||||||
2 | Türkiye de sağlık politikalarını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar | |||||||||||||||
3 | Bulaşıcı hastalıkları ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sıralar | |||||||||||||||
4 | Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini tanımlar | |||||||||||||||
5 | Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
6 | Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini tanımlar | |||||||||||||||
7 | Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8 | Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
9 | Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
10 | Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |