Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hastalıklar Bilgisi | MYO 257 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. KÜBRA ÜÇGÜL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. KÜBRA ÜÇGÜL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel hastalıklar hakkında genel olarak bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Vücudumuzdaki sistemlere ait önemli hastalıkların belirti bulguları, tanı ve tedavisi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan vücudundaki çeşitli sistemlerde görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | |
2 | Hastalıkların tanı, tedavisi ve hastalıktan korunma ya da bakımı hakkında bilgi sahibi olmak | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlamak | ||
4 | Sağlık ve hastalık kavramları arasındaki ilişkiyi kurmak |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hastalıklar hakkında genel bilgiler | |
2 | Dolaşım sistemi hastalıkları | |
3 | Solunum sistemi hastalıkları | |
4 | Sindirim sistemi hastalıkları | |
5 | Kan hastalıkları | |
6 | Üriner sistem hastalıkları | |
7 | Endokrin sistem hastalıkları | |
8 | Endokrin sistem hastalıkları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Eklem hastalıkları | |
11 | Eklem Hastalıkları | |
12 | Kulak burun boğaz hastalıkları | |
13 | Santral sinir sistemi hastalıkları | |
14 | Santral sinir sistemi hastalıkları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Patoloji (Robins and Kumar) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Anestezi uygulamalarının temelini oluşturan anatomi, fizyoloji ve farmakoloji bilgilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | X | |||||
2 | Anestezi süreçlerinde kullanılan ilaçların özelliklerini, etki mekanizmalarını ve endikasyonlarını güncel bilgiler ışığında açıklar. | X | |||||
3 | Anestezi uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliği standartlarını, çevre koruma prensiplerini ve atık yönetimi ilkelerini benimser. | X | |||||
4 | Hasta hakları, mesleki etik ilkeler ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulamalarında dikkate alır. | X | |||||
5 | Anestezi ekipmanlarının ve cihazlarının doğru, güvenli ve etkin bir şekilde kullanımını sağlar; düzenli bakım ve kontrollerini gerçekleştirir. | X | |||||
6 | Anestezi öncesi, intraoperatif ve postoperatif dönemlerde hastanın bakım planını hazırlar ve uygular. | X | |||||
7 | Anestezi sürecinde hastanın vital bulgularını sürekli olarak izler, olağan dışı durumları tanır ve ilgili sağlık profesyonellerine zamanında bilgi verir. | X | |||||
8 | Acil durumlar ve anesteziye bağlı komplikasyonlar karşısında uygun müdahaleleri hızlı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Anestezi ile ilgili bilişim teknolojilerini, hasta izlem sistemlerini ve veri tabanlarını amaca uygun ve doğru bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki bilgi ve becerilerini sözlü ve yazılı iletişim kanalları aracılığıyla açık, anlaşılır ve profesyonel bir üslupla ifade eder. | X | |||||
11 | Anestezi uygulamaları sırasında multidisipliner sağlık ekibiyle etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına aktif olarak katılır. | ||||||
12 | Sürekli mesleki gelişim bilinciyle hareket eder; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve mesleki pratiğine yansıtır. | ||||||
13 | Alanıyla ilgili verileri toplayarak analiz eder; elde ettiği bulguları bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinciyle paylaşır. | ||||||
14 | Bir yabancı dili kullanarak anestezi alanındaki ulusal ve uluslararası kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla etkin bir iletişim kurar. | ||||||
15 | Hasta mahremiyetine saygılı bir şekilde çalışır; etik değerlere ve hasta güvenliği ilkelerine uygun davranışlar sergiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan vücudundaki çeşitli sistemlerde görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||
2 | Hastalıkların tanı, tedavisi ve hastalıktan korunma ya da bakımı hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||||||||||
3 | Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlamak | |||||||||||||||
4 | Sağlık ve hastalık kavramları arasındaki ilişkiyi kurmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |