Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya İngilizceleri ve Kültür | ELT 007 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için ön koşul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bu ders için önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Burcu Koç
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya üzerinde konuşulan farklı İngilizcelerin tanım ve tasniflerinin yapılması; farklılaşmanın güncel ve tarihsel sebeplerinin ortaya konulmasıdır. Bu dil farklılığının yabancı dil öğretimine ilişkin değerlendirilmesi yapılarak dil öğretimi ve öğreniminde farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizce türlerinin yapısal özellikleri, farklı aksan ve diyalektlerin özellikleri, global bir dilin lokal şekillenmeleri vb. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizcelerin varlığından haberdar olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sahip olduğu İngilizce bilgisini çeşitlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Farklı bölgelerde kullanılan farklı dil yapılarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Bölgelere özgü söylemlerin varlığını bilir ve bunları uygun bağlamlarda kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İngilizce´nin farklı türlerini birbirleriyle karşılaştırarak inceleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Bir dil içerisinde standartlaşmanın söz konusu olamayacağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Okuduğu, izlediği ya da dinlediği materyal içerisindeki İngilizce´nin kendine özel özelliklerini saptar ve bunları birbirlerinden ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Konu kapsamı | Kirkpatrick, A. (2007). World Englishes. CUP |
2 | Dilbilimsel ve toplumdilbilimsel açıdan anahtar kavramlar | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.1 & 2 |
3 | Dünyadaki İngilizce modelleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.3 |
4 | İngiliz İngilizcesindeki çeşitlilik ve bozulma | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.4 |
5 | Güçlü alternatif: Amerikan İngilizcesi | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.5 |
6 | İngilizcenin genç kuzeni ve yerli kimlik | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.6 |
7 | Alt kıta İngilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.7 |
8 | Afrikadaki İngilizce Türleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.8 |
9 | Güney doğu Asya İngilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.9 |
10 | Hong Kong ve Çin ingilizceleri | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.10 |
11 | Lingua Franca olarak İngilizce | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.11 |
12 | İngilizce öğretimi üzerine öneriler | Kirkpatrick, A. (2007). Ch.12&13 |
13 | Ödev/Araştırma raporu sunumları | |
14 | Ödev/ Araştırma raporu sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | The Routledge Handbook of World Englishes (Routledge Handbooks in Applied Linguistics) by Andy Kirkpatrick (Jul 30, 2010) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünya üzerinde yer alan farklı İngilizcelerin varlığından haberdar olur. | ||||||||||||
2 | Sahip olduğu İngilizce bilgisini çeşitlendirir. | ||||||||||||
3 | Farklı bölgelerde kullanılan farklı dil yapılarını tanır. | ||||||||||||
4 | Bölgelere özgü söylemlerin varlığını bilir ve bunları uygun bağlamlarda kullanır. | ||||||||||||
5 | İngilizce´nin farklı türlerini birbirleriyle karşılaştırarak inceleyebilir. | ||||||||||||
6 | Bir dil içerisinde standartlaşmanın söz konusu olamayacağını kavrar. | ||||||||||||
7 | Okuduğu, izlediği ya da dinlediği materyal içerisindeki İngilizce´nin kendine özel özelliklerini saptar ve bunları birbirlerinden ayırt eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |