Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil I | ELT 109 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için bir ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU, Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif Bozyiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere uzmanlık alanları olan birinci yabancı dilin dışında, imkanlar ve ihtiyaçlar doğrultusunda belirlenecek ikinci bir yabancı dildeki temel yapıların bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Başlangıç seviyesinde sunulacak içerik ile öğrenciler ilgili yabancı dilin yapısına aşinalık kazanacak ve o dilde ileri düzey kullanıcı olmaları adına çalışma yapmaları için teşvik edilecektir. Dersin en büyük amaçlarından biri de öğrencilerin ikinci bir dili öğrenirken dil öğrenmede dikkat edilmesi gereken noktaları İngilizce öğretmeni adayları olarak fark etmelerini sağlamak ve ilgili dili günlük hayat düzleminde temel seviyede öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Öğrencisi oldukları İngilizce Öğretmenliği programının olanaklarına bağlı olarak, öğretmen adayları ikinci yabancı dil olarak şu derslerden birini seçebilirler: Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Arapça, Japonca, Çince, Rusça ve Yunanca. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenilen ikinci yabancı dil ile İngilizce arasındaki temel farklılıkları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Karmaşık olmayan ve yavaş seyreden konuşmaları anlayabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ünite 1- Tanışma / Beklenileri, istekleri, önerileri alma / Almanca konuşma/yazma I | |
2 | Ünite 1- Almanca konuşma/yazma II / Alfabe ve Almanca Okuma I | |
3 | Ünite 1- Alfabe ve Almanca Okuma II / Düzenli Fiiller I / Sayılar | |
4 | Ünite 1- Düzensiz Fiiller I / Olumlu-olumsuz soru yapıları / Ülkeler-Diller-Vatandaşlıklar | |
5 | Ünite 2- Düzenli Fiiller II / Artikellere Giriş / Düzensiz Fiiller II | |
6 | Ünite 2- Günler / Evet-/Hayır-Soruları / Meslekler I | |
7 | Ünite 2- Çoğul / Meslekler II / Yardımcı Fiiller haben | |
8 | Vize Haftası | |
9 | Ünite 2- Aylar-Mevsimler / Form Doldurma (Kişisel Bilgiler) | |
10 | Ünite 3- Yerleri, binaları, trafik araçlarını adlandırabilmek / Artikelleri öğrenmek | |
11 | Ünite 3- Belirli / belirsiz / olumsuz Artikel | |
12 | Ünite 3- Imperativ mit Sie / Yol / yön sorabilmek ve tarif edebilmek | |
13 | Ünite 3- Tekst okuma-anlama / Almanca sözlük kullanmayı öğrenmek | |
14 | Ünite 3- Plattform (Genel Tekrar) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1.1, (Kurs- und Arbeitsbuch), Klett |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | ||||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | ||||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenilen ikinci yabancı dil ile İngilizce arasındaki temel farklılıkları bilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
2 | İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
3 | Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
4 | Karmaşık olmayan ve yavaş seyreden konuşmaları anlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
5 | Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
6 | Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
7 | İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
8 | İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |