Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ELT 402 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Bu ders için ön koşul ders bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Bu ders için önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kerem Can ALPAY

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarına yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri öğretmek, onların okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin yanı sıra dilbilgisi ve kelime bilgilerini ölçen yüksek kalitede (geçerli ve güvenilir) sınavlar geliştirebilmelerini ve sınav sonuçları üzerinden değerlendirme yapabilmelerini sağlamaktır. 

Dersin İçeriği

Sınavın tanımı; Sınav ve öğretme arasındaki ilişki; Dil becerilerini ölçme ve değerlendirmede kullanılan ilke ve kavramlar; Test türleri (yeterlilik, yerleştirme ve başarı); Değerlendirme yöntemleri; Test tasarımı için kriterler (örneğin, pratiklik, güvenilirlik, geçerlilik, özgünlük ve sınavın etkisinin incelenmesi); Dil öğretiminde farklı yaş grupları (genç öğrenciler ve yetişkin öğrenciler) ve dil yeterlilik seviyeleri (örneğin, başlangıç, orta ve ileri) için test tasarımı ve değerlendirmesi; Kelime ve dil bilgisi bilgisi ile birlikte okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini ölçmek için kullanılan soru türleri; Test geliştirme teknikleri; Test özellikleri; Değerlendirme kriterleri; Çeşitli soru örneklerinin ve sınavların değerlendirilmesi; Geleneksel ve alternatif değerlendirme yöntemleri; Öz değerlendirme ve akran değerlendirmesi; Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR)

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirmenin temel kavram ve ilkelerini saptar. Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Anlatım,
2 Ölçme araçlarının geçerlilik ve güvenirliğini belirler ve yorumlar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma,
3 Yabancı dil test türlerini açıklar (yeterlilik, yerleştirme ve başarı). Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma,
4 Test tasarımı ve geliştirme ile ilgili teknikleri tanımlar ve uygular. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma,
5 Farklı yaş grupları (genç öğrenciler ve yetişkin öğrenciler) ve dil yeterlilik seviyeleri (yani başlangıç, orta ve ileri düzey) için yabancı dil testleri geliştirir. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma,
6 Kelime bilgisi ve dil bilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini ölçmek için kullanılan farklı soru türleri hazırlar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma,
7 Test sonuçlarını yorumlar ve değerlendirme kararları verir. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma,
8 Yabancı dil sınavının madde ve test analizini yapar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma,
9 Geleneksel ve alternatif değerlendirme tekniklerini listeler ve açıklar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş; Ders müfredatını gözden geçirme; Değerlendirme Nedenleri Cheng & Fox (2017) Chapter 1- Why do we assess?
2 Ölçme, Değerlendirme ve Test; Test ve Öğretim; Dil öğretimine yaklaşımlar; Test ve test türleri Davis (2018) Terminology: Assessment, evaluation, and testing Hughes (2003) Chapter 1 Teaching and testing Heaton (1989) Chapter 2 Approaches to language testing Hughes (2003) Chapter 3 Kinds of test and testing
3 Geçerlilik ve Güvenilirlik; Test geliştirme aşamaları Hughes (2003) Chapter 4 Validity Hughes (2003) Chapter 5 Reliability Hughes (2003) Chapter 7 Stages of test development Green & Fulcher (2021) Chapter 7 Test design cycle
4 Yaygın test teknikleri; Öznel ve nesnel test teknikleri; Kriterler ve test türleri Green (2021) Part I The assessment cycle Heaton (1989) Chapter 3 Objective testing Hughes (2003) Chapter 8 Common test techniques Banerjee et al. (2021) Chapter 8 Choosing test formats and task types
5 Alternatif Değerlendirme; Test puanlarını yorumlama Al-Mahrooqi & Denman (2018) Alternative assessment Alderson et al. (1995) Chapter 2 Test Specifications Sadeghi (2018) Analyzing test results Heaton (1989) Chapter 11 Interpreting test scores Alderson et al. (1995) Chapter 9 Post-tests reports
6 Yabancı dilde dilbilgisini değerlendirme Dakin (2018) Grammar assessment Heaton (1989) Chapter 4 Grammar Spinner (2021) Measuring grammar
7 Yabancı dilde kelime bilgisini değerlendirme Hughes (2003) Chapter 14 Testing grammar and vocabulary Heaton (1989) Chapter 5 Vocabulary
8 Ara sınav
9 Yabancı dilde alıcı becerilerin değerlendirilmesi: Okuma anlama Hubley (2018) Reading assessment Heaton (1989) Chapter 8 Testing reading comprehension Jeon & Yamashita (2021) Measuring L2 reading
10 Yabancı dilde alıcı becerilerin değerlendirilmesi: Dinlediğini anlama Sanavi & Mohammadi (2018) Listening assessment Heaton (1989) Chapter 6 Listening comprehension tests Batty (2021) Measuring L2 listening
11 Yabancı dilde üretken becerilerin değerlendirilmesi: Yazma becerisi Heaton (1989) Chapter 9 Testing the writing skills Cushing (2018) Scoring writing Yoon & Burton (2021) Measuring L2 writing
12 Yabancı dilde üretken becerilerin değerlendirilmesi: Konuşma becerisi Sheetz et al. (2018) Speaking assessment Heaton (1989) Chapter 7 Oral production tests Nakatsuhara et al. (2021) Measuring L2 speaking
13 Proje Sunumları: Farklı Testlerin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunulması Gitsaki & Robby (2018) Ethics in testing and assessment Hughes (2003) Appendix 1 Statistical analysis of test data
14 Proje Sunumları: Farklı Testlerin Toplanması, Değerlendirilmesi ve Sunulması (devam) Gitsaki & Robby (2018) Ethics in testing and assessment Hughes (2003) Appendix 1 Statistical analysis of test data
Kaynaklar
Ders Notu

Cushing, S. T. (2018). Scoring writing. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-7.

Dakin, J. W. (2018). Grammar assessment. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-7.

Gitsaki, C., & Robby, M. A. (2018). Ethics in testing and assessment. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-6.

Hubley, N. J. (2018). Reading Assessment. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-7.

Sadeghi, K. (2018). Analyzing test results. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-5.

Sanavi, R. V., & Mohammadi, M. (2018). Listening assessment. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-7.

Sheetz, D., Coldwell, S., & Coombe, C. (2018). Speaking assessment. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-8.

The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) descriptors

Ders Kaynakları

Alderson, J. C., Clapham, C., & Wall, D. (1995). Language test construction and evaluation. Cambridge University Press. 

Banerjee, J., Lestari, S. B., & Rossi, E. (2021). Choosing test formats and task types. In P. Winke & T. Brunfaut (Eds.), The Routledge handbook of second language acquisition and language testing (pp. 78-89). Routledge. 

Batty, A. O. (2021). Measuring L2 listening. In P. Winke & T. Brunfaut (Eds.), The Routledge handbook of second language acquisition and language testing (pp. 275-284). Routledge. 

Cheng, L., & Fox, J. (2017). Assessment in the language classroom. Palgrave.

Davis, J. M. (2018). Terminology: Assessment, evaluation, and testing. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1-7. 

Green, A., & Fulcher,G. (2021). Test design cycle. In P. Winke & T. Brunfaut (Eds.), The Routledge handbook of second language acquisition and language testing (pp. 69-77). Routledge. 

Green, A. (2021). Exploring language assessment and testing: Language in action (2nd ed.). Routledge. 

Heaton, J. B. (1989). Writing English language tests. Longman. 

Hsieh, C.N., & Chapman, M. (2021). Testing the L2 of young learners. In P. Winke & T. Brunfaut (Eds.), The Routledge handbook of second language acquisition and language testing (pp. 403-412). Routledge. 

Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. Cambridge University Press.

Nakatsuhara, F., Inoue, C., & Khabbazbashi, N. (2021). Measuring L2 speaking. In P. Winke & T. Brunfaut (Eds.), The Routledge handbook of second language acquisition and language testing (pp. 285-294). Routledge. 

Spinner, P. (2021). Measuring grammar.  In P. Winke & T. Brunfaut (Eds.), The Routledge handbook of second language acquisition and language testing (pp. 233-242). Routledge. 

Jeon, E. H., & Yamashita, J. (2021) Measuring L2 reading. In P. Winke & T. Brunfaut (Eds.), The Routledge handbook of second language acquisition and language testing (pp. 265-274). Routledge. 

Yoon & Burton (2021) Measuring L2 writing. In P. Winke & T. Brunfaut (Eds.), The Routledge handbook of second language acquisition and language testing (pp. 295-304). Routledge. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır.
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur.
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Yabancı dil eğitiminde ölçme ve değerlendirmenin temel kavram ve ilkelerini saptar.
2 Ölçme araçlarının geçerlilik ve güvenirliğini belirler ve yorumlar.
3 Yabancı dil test türlerini açıklar (yeterlilik, yerleştirme ve başarı).
4 Test tasarımı ve geliştirme ile ilgili teknikleri tanımlar ve uygular.
5 Farklı yaş grupları (genç öğrenciler ve yetişkin öğrenciler) ve dil yeterlilik seviyeleri (yani başlangıç, orta ve ileri düzey) için yabancı dil testleri geliştirir.
6 Kelime bilgisi ve dil bilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini ölçmek için kullanılan farklı soru türleri hazırlar.
7 Test sonuçlarını yorumlar ve değerlendirme kararları verir.
8 Yabancı dil sınavının madde ve test analizini yapar.
9 Geleneksel ve alternatif değerlendirme tekniklerini listeler ve açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 111
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,44
Dersin AKTS Kredisi 4