Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kıtalar Coğrafyası | SBE 014 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yeryüzündeki kıtaların genel coğrafi özelliklerini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Kıta ve okyanus kavramları. Yeryüzündeki kıtalar ve okyanusların ana hatları ile tanıtılması. Kıtaların (Asya, Avrupa, Afrika, Amerika, Okyanusya ve Antarktika) genel fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kıta ve okyanuslarla ilgili kavramları genel olarak bilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Asya kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Avrupa kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Afrika kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | Amerika kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | Okyanusya kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Antarktika kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kıta ve okyanus kavramları.Genel bilgiler | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
2 | Yeryüzündeki kıtalar ve okyanuslar | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
3 | Asya kıtası: Genel fiziki coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
4 | Asya kıtası: Genel beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
5 | Avrupa kıtası: Genel fiziki coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
6 | Avrupa kıtası: Genel beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
7 | Ara sınav | |
8 | Afrika kıtası: Genel fiziki coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
9 | Afrika kıtası: Genel beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
10 | Amerika kıtası: Genel fiziki coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
11 | Amerika kıtası: Genel beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
12 | Okyanusya kıtası: Genel fiziki coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
13 | Okyanusya kıtası: Genel beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
14 | Antarktika kıtası: Genel fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri | Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | *Gümüş, E. ve Güçlü, Y. (Editörler), Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası. Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2006. *Atalay, İ., Coğrafya Atlası, İnkilap Kitapevi Yayını, İstanbul, 2010. *Atalay, İ., Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası. 2. bs., Meta Basımevi, İzmir, 2001. *Güney, E., Türkiye’nin Komşuları: Ülkeler Coğrafyası - Jeopolitik. Çantay Kitabevi, İstanbul, 2002. *Şahin, C., Ülkeler Coğrafyası. Geliştirilmiş 2. bs., Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2001. *Gözenç, S., Orta ve Güney Amerika Ülkeler Coğrafyası. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1993. *Gözenç, S., Afrika Ülkeler Coğrafyası I. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1995. *Gözenç, S., Güneybatı Asya “Orta Doğu” Ülkeler Coğrafyası. Çantay Kitabevi, İstanbul, 1999. *Wheeler, J. H. ve Kostbade, J. T., World Regional Geography. Saunders College Pub., Philadelphia, 1990. *Backler, A. ve Lazarus, S., World Geography. Mcdogual, Littell, New York, 1986. *Bacon, P., World Geography: The Earth And Its People. Harcourt Brace Jovanovich, Orlando, 1989. *Şeşen, R., İslam Coğrafyacılarına Göre Türkler ve Türk Ülkeleri. 2. Baskı, Tarih Türk Kurumu, Ankara, 2001. *Özey, R., Afrika Coğrafyası. 1. bs., Aktif Yayınevi, İstanbul, 2009. *Özey, R., Amerika Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2007. *Özey, R., Asya Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2008. *Özey, R., Avrupa Coğrafyası. 2. Baskı, Aktif Yayınevi, İstanbul, 2012. *Özey, R., Okyanusya Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2007. *Özey, R., Tabiatı, İnsanı ve İktisadı İle Türk Dünyası. Öz Eğitim Yayınları, İstanbul, 1996. *Atalay, İ., Resimli ve Haritalı Ansiklopedik Dünya Coğrafyası. İnkılap, İstanbul, 2001. *Güngördü, E., Kıtaların Genel Coğrafyası. Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2007. *Güngördü, E., Devletler Coğrafyası (Eğitim Fakülteleri İçin Siyasi - Fiziki - Beşeri Ve Ekonomik Yönü İle). Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2006. *Güner, İ. ve Ertürk, M., Kıtalar Ve Ülkeler Coğrafyası. 6.bs., Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2014. *Özey, R., Türkiye ve Komşu Ülkeler Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2010. *Gözenç, S., Avrupa Ülkeler Coğrafyası. Çantay Kitabevi, İstanbul, 1998. *Köksal, A., Afrika, Genel ve Ülkeler Coğrafyası. Hatiboğlu Yay., Ankara, 1999. *Atasoy, E., Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası. 2. bs., Ezgi Kitabevi , Bursa, 2010. (E Kitap) *Özey, R., Coğrafya, Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenliği Bölümleri İçin Dünya ve Ülkeler Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2005. *Özey, R., Dünya Denkleminde Ortadoğu Coğrafyası : “Ülkeler - İnsanlar - Sorunlar”. 5. bs., Aktif Yayınevi, İstanbul, 2012. *Özey, R., Dünya Platformunda Türk Dünyası Coğrafyası : Ülkeler, İnsanlar ve Sorunlar. Genş. 6. bs., Aktif Yayınevi / İstanbul, 2009. *Özey, R., Türk Dünyası Coğrafyası, Aktif Yayınevi, İstanbul,2019. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | ||||||
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | X | |||||
12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kıta ve okyanuslarla ilgili kavramları genel olarak bilir. | 5 | 2 | |||||||||||||
2 | Asya kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | 5 | 2 | |||||||||||||
3 | Avrupa kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | 5 | 2 | |||||||||||||
4 | Afrika kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | 5 | 2 | |||||||||||||
5 | Amerika kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | 5 | 2 | |||||||||||||
6 | Okyanusya kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | 5 | 2 | |||||||||||||
7 | Antarktika kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir. | 5 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |