Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel-Çocuk Oyunları | SBE 007 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet UYMAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının milli ve yerel oyunların sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı konusundaki farkındalıklarını, bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Milli ve yerel oyunların ve çocuk oyunlarının (aşık, çelik çomak, yedi kiremit, kutu kutu pense, yerden yüksek misket, körebe, arapsaçı vb. yerel ve diğer oyunlar) teorik bilgisi; bu oyunların sosyal bilgiler dersinde nasıl kullanılacağının bilgisi; uygulamalı örnekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyunun çocuktaki yerini ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Oyunun çocuğun gelişimine olan etkilerini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yerel çocuk oyunlarını oyun kuramları bağlamında analiz eder.. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Yaşamış olduğu bölgenin yerel çocuk oyunlarını sözlü tarih yöntemi ile öğrenir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Yerel çocuk oyun örneklerini sosyal bilgiler dersi öğretiminde kullanır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun ve Oyunun Özellikleri | Ders notları okunacak |
2 | Oyunun Çocuğun Gelişimine Olan Etkileri | Ders notları okunacak |
3 | Oyun Kuramları | Ders notları okunacak |
4 | Oyunun Evreleri ve Çeşitleri | Ders notları okunacak |
5 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Yerel Çocuk Oyunlarının Kullanımı | Ders notları okunacak ve uygulama örneği hazırlanacak |
6 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Ders notları okunacak ve uygulama örneği hazırlanacak |
7 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Ders notları okunacak ve uygulama örneği hazırlanacak |
8 | ARA SINAV | Sınav hazırlanılacak |
9 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Ders notları okunacak ve uygulama örneği hazırlanacak |
10 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Ders notları okunacak ve uygulama örneği hazırlanacak |
11 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Ders notları okunacak ve uygulama örneği hazırlanacak |
12 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Ders notları okunacak ve uygulama örneği hazırlanacak |
13 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Ders notları okunacak ve uygulama örneği hazırlanacak |
14 | Genel Değerlendirme | Ders notları okunacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öztürk, B. (2021). Pili Bitmeyen Oyunlar - Geleneksel Çocuk Oyunları. Platanus Publishing
Türkoğlu, H. (2016). Geçmişten Günümüze Çocuk Oyunları. Akıl Fikir Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | X | |||||
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | X | |||||
5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | X | |||||
6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | X | |||||
7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | X | |||||
8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | X | |||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | X | |||||
10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | X | |||||
12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | X | |||||
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oyunun çocuktaki yerini ve önemini kavrar | |||||||||||||||
2 | Oyunun çocuğun gelişimine olan etkilerini bilir. | |||||||||||||||
3 | Yerel çocuk oyunlarını oyun kuramları bağlamında analiz eder.. | |||||||||||||||
4 | Yaşamış olduğu bölgenin yerel çocuk oyunlarını sözlü tarih yöntemi ile öğrenir | |||||||||||||||
5 | Yerel çocuk oyun örneklerini sosyal bilgiler dersi öğretiminde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |