Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | SBE 410 | 8 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MEHMET ALPER CANTİMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Miili Mücadele Dönemi sonrasında, yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti'nin başlangıcından günümüze Cumhuriyet tarihinin öğretimini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Lozan barış antlaşması, Cumhuriyetin ilanı, Atatürk dönemi, Atatürk'ün ardından 1950'ye kadar Türkiye cumhuriyeti, 1950'den sonra günümüze kadar Türkiye Cumhuriyeti. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Miili Mücadele hazırlık dönemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | I. Meclis ve Milli mücadele savaş dönemini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Lozan antlaşması ve Türk dış politikasını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Atatürk'ün hayatı ve fikirleri ile ilkelerini ve inkılaplarını birlikte değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Atatürk dönemi Türkiye cumhuriyetini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Atatürk sonrası Türkiye Cumhuriyetinin siyaseti, ekonomisi, eğitimi, dış politikasını, güncel ve kültürel durumunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lozan antlaşması ve Sonrasındaki gelişmeler | |
2 | Cumhuriyetin İlanı ve sonrasındaki Gelişmeler | |
3 | Atatürk İlkeleri | |
4 | Ekonomi alanında İnkılaplar | |
5 | Sosyal hayatta ve eğitim alanında İnkılaplar | |
6 | Anayasalar ve Hukuk alanında inkılaplar | |
7 | Türk dış politikası 1923- 1938 | |
8 | 1946 ya kadar siyasi hayat | |
9 | Vize | |
10 | Atatürk’ün ardından Siyaset, Dış Politika, Ekonomi, Eğitim, Bilim ve Sanat. (1938- 1945) | |
11 | Türkiye Cumhuriyetinde Ekonomi (1946- 2017) | |
12 | Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim, Bilim, Üniversiteler, Kültür ve Sanat, (1946- 2017) | |
13 | Türkiye Cumhuriyeti Dış Politika-Türk Dış Politikası (1946- 2017) | |
14 | Türkiye Cumhuriyetinde Demokrasi (1946- 2017) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Koordinatör tarafından hazırlanacaktır. |
Ders Kaynakları | Aydın, Suavi, Türkiye Tarihi- 1960'tan Günümüze, İletişim yay, İstanbul, 2014. Bayur, Yusuf Hikmet, Türk İnkılâp Tarihi, cilt; 1, 2, 3, Türk Tarih Kurumu Basımevi Ankara, 1991. Cambridge Türkiye Tarihi 1839-2010: Modern Dünyada Türkiye, Kitap Yay, İstanbul, 2011. Cem, İsmail, Türkiye'de Geri Kalmışlığın Tarihi, İş Bankası Yay, İstanbul, 2016. El- Hajj, Rifat Ali Abou, Modern Devletin Doğası, İletişim Yay, 2011. Findlay, Carter, Modern Türkiye Tarihi, Timaş Yay, İstanbul, 2011. Karpat, Kemal, Osmanlı Devleti’nin Kısa Sosyal Tarihi: Ayanlar Bürokrasi Demografi ve Modernleşme, Timaş Yay, İstanbul, 2019. Kocatürk, Prof. Dr. Utkan, Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kronolojisi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 1988. Komisyon, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I- II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2002. Lewis, Bernard, Modern Türkiye'nin Doğuşu, Arkadaş yay, İstanbul, 2015. Zürcher, Eric Jan, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İletişim Yay, İstanbul, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | X | |||||
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | X | |||||
5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | X | |||||
6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | X | |||||
12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Miili Mücadele hazırlık dönemini kavrar | |||||||||||||||
2 | I. Meclis ve Milli mücadele savaş dönemini değerlendirir. | |||||||||||||||
3 | Lozan antlaşması ve Türk dış politikasını öğrenir. | |||||||||||||||
4 | Atatürk'ün hayatı ve fikirleri ile ilkelerini ve inkılaplarını birlikte değerlendirir. | |||||||||||||||
5 | Atatürk dönemi Türkiye cumhuriyetini öğrenir. | |||||||||||||||
6 | Atatürk sonrası Türkiye Cumhuriyetinin siyaseti, ekonomisi, eğitimi, dış politikasını, güncel ve kültürel durumunu öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |