Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yenilenebilir Enerji Kaynakları | FBE 010 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ogrencilerin yenılenebılır enerjı kaynaklarının neler oldugu, neden onemlı oldugu ıle ılgılı bılgı edınmesının ve yenılenebılır enerjı kaynaklarının kullanımı konusunda hassasıyetının gelıstırılmesı |
Dersin İçeriği | Yenilenebilir enerji kaynakları; kaynakların önemi; hidroenerji kaynakları, elektrik enerjisi üretim kaynakları, biyokütle enerji kaynakları, güneş enerjisi, jeotermal enerji, rüzgar enerjisi, su enerjisi, dalga enerjisi, nükleer enerji, hidrojen enerjisi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını bilir ve önemini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Enerjinin nasıl üretildiğini temel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Yenilenebilir enerji kaynaklarına olan ihtiyacı kritik eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Hidrolik enerjinin nasıl elde edildiğini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Rüzgar enerjisinin nasıl üretildiğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Eşleştirme Testler, |
6 | Güneş enerjisinin nasıl elde edildiğini açıklar. | ||
7 | Jeotermal enerjinin nasıl elde edildiğini bilir. | ||
8 | Biyokütle enerjisinin nasıl elde edildiğini bilir. | ||
9 | Hidrojen enerjinin nasıl üretildiğini açıklar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yenilenebilir enerji kaynaklari | |
2 | Elektrik enerjisi üretim kaynakları | |
3 | Hidrolik enerji | |
4 | Hidrolik enerji | |
5 | Rüzgar enerjisi | |
6 | Rüzgar enerjisi | |
7 | Güneş enerjisi | |
8 | Güneş enerjisi | |
9 | Ara sinav | |
10 | Biyokütle enerjisi | |
11 | Jeotermal enerji | |
12 | Dalga enerjisi | |
13 | Yakıt pilleri | |
14 | Hidrojen enerjisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Egitim Fakulteleri icin Genel Cevre Bilimi, V.Sevinc (ed), Maya Akademi, Ankara, 2009. 2. Cevre Bilimi, M.Aydogdu ve K. Gezer (ed), Ani Yayincilik, Ankara, 2015. 3. Enerji Kaynaklari, H.Doganay, O.Coskun, Pegem Akademi, Ankara, 2017. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doğa bilimleri ile ilgili ( fizik, kimya, biyoloji, matematik, astronomi, yer bilimi) kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
2 | Doğa bilimleri ile ilgili olay ve olguların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar | X | |||||
3 | Doğa bilimlerine ilişkin olay ve olguları anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak deneyler tasarlar, uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır | X | |||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemlerin çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | X | |||||
5 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Fen konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. | X | |||||
7 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
8 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | ||||||
10 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | X | |||||
12 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. | ||||||
13 | Türk milli eğitim sistemini ve tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. | ||||||
14 | Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşleri ve etik ve ahlaki değerleri bilir. | ||||||
15 | Türkçe'yi kurallarına uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | ||||||
16 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | ||||||
17 | Fen öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
18 | Fen eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını bilir ve önemini açıklar. | 5 | 5 | ||||||||||||||||
2 | Enerjinin nasıl üretildiğini temel olarak açıklar. | 5 | 5 | ||||||||||||||||
3 | Yenilenebilir enerji kaynaklarına olan ihtiyacı kritik eder. | 5 | 5 | ||||||||||||||||
4 | Hidrolik enerjinin nasıl elde edildiğini bilir. | 5 | 5 | ||||||||||||||||
5 | Rüzgar enerjisinin nasıl üretildiğini açıklar. | 5 | 5 | ||||||||||||||||
6 | Güneş enerjisinin nasıl elde edildiğini açıklar. | 5 | 5 | ||||||||||||||||
7 | Jeotermal enerjinin nasıl elde edildiğini bilir. | 5 | 5 | ||||||||||||||||
8 | Biyokütle enerjisinin nasıl elde edildiğini bilir. | 5 | 5 | ||||||||||||||||
9 | Hidrojen enerjinin nasıl üretildiğini açıklar. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 35 |
1. Ara Sınav | 65 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |