Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | FBE 006 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan vücudunun anatomik ve fizyolojik özelliklerini kavratmak. |
Dersin İçeriği | Anatomi ve fizyolojinin tanımı, Vücudun anatomik düzlem ve eksenleri, Organ sistemleri: beslenme ve metabolizma, sindirim sistemi, dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, solunum sistemi, dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsü, erkek üreme sistemi, döllenme ve embriyo gelişim süreci, hareket sistemi (iskelet ve kaslar), endokrin sistem, sinir sistemi ve duyu organları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anatomi ve fizyoloji kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Vücudun anatomik düzlem ve eksenlerini model veya poster üzerinde gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sindirim sisteminin yapı ve işlevini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dolaşım sisteminin görevlerini listeler. Organların yapı ve işlevleri arasındaki uyumu değerlendirir. | Anlatım, | |
5 | Kanın yapısı, görevleri, kan grupları ve bağışıklık konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Boşaltım sistemi organlarının yapı ve işlevlerini açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Solunum sistemi organlarını bilir ve akciğerler ile hava arasında gaz alış-verişini açıklar. | Anlatım, | |
8 | Endokrin bezleri bilir. hormanların fonksiyonlarını açıklar. bezleri | Anlatım, | |
9 | döllenme ve embriyo gelişim sürecini açıkla | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Erkek üreme sistemi, Dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsünü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomi ve fizyoloji kavramları ve vücudun anatomik düzlem ve eksenleri | |
2 | Beslenme ve metabolizması | |
3 | Sindirim sistemi | |
4 | Dolaşım ve taşıma sistemi | |
5 | Dolaşım ve taşıma sistemi, | |
6 | Boşaltım sistemi, | |
7 | Solunum sistemi | |
8 | Dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsü | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Erkek üreme sistemi, döllenme ve embriyo gelişim süreci | |
11 | Hareket sistemi (iskelet ve kaslar), | |
12 | Endokrin sistem | |
13 | Sinir sistemi | |
14 | Duyu organları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Anatomi ve Fizyoloji İnsan Biyolojisi, Prof. Dr. Abdurrahman Aktümsek, Nobel Yayınları, 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doğa bilimleri ile ilgili ( fizik, kimya, biyoloji, matematik, astronomi, yer bilimi) kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
2 | Doğa bilimleri ile ilgili olay ve olguların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar | X | |||||
3 | Doğa bilimlerine ilişkin olay ve olguları anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak deneyler tasarlar, uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır | X | |||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemlerin çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | X | |||||
5 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Fen konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. | X | |||||
7 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
8 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | ||||||
12 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. | ||||||
13 | Türk milli eğitim sistemini ve tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. | ||||||
14 | Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşleri ve etik ve ahlaki değerleri bilir. | ||||||
15 | Türkçe'yi kurallarına uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | X | |||||
16 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | ||||||
17 | Fen öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
18 | Fen eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anatomi ve fizyoloji kavramlarını açıklar. | ||||||||||||||||||
2 | Vücudun anatomik düzlem ve eksenlerini model veya poster üzerinde gösterir. | ||||||||||||||||||
3 | Sindirim sisteminin yapı ve işlevini açıklar. | ||||||||||||||||||
4 | Dolaşım sisteminin görevlerini listeler. Organların yapı ve işlevleri arasındaki uyumu değerlendirir. | ||||||||||||||||||
5 | Kanın yapısı, görevleri, kan grupları ve bağışıklık konularını açıklar. | ||||||||||||||||||
6 | Boşaltım sistemi organlarının yapı ve işlevlerini açıklar. | ||||||||||||||||||
7 | Solunum sistemi organlarını bilir ve akciğerler ile hava arasında gaz alış-verişini açıklar. | ||||||||||||||||||
8 | Endokrin bezleri bilir. hormanların fonksiyonlarını açıklar. bezleri | ||||||||||||||||||
9 | döllenme ve embriyo gelişim sürecini açıkla | ||||||||||||||||||
10 | Erkek üreme sistemi, Dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsünü açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |