Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim Teknolojileri | EBB 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK, Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Mehmet UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretim teknolojisini anlayabilme, öğretim teknolojisinin önemini kavrama, öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitimde bilgi teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalarından haberdar olma, öğretim materyali tasarlama konusunda güncel bilgiye sahip olma. |
Dersin İçeriği | Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretim teknolojisi kavramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eğitim ortamlarında bilgi teknolojilerinin kullanımının önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eğitim ortamlarında kullanılacak öğretim teknolojilerini sınıflar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamaları karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Öğretim materyallerini geliştirmeye yönelik tasarım ilkelerini açıklar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
7 | Öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile bağdaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
8 | Öğretim teknolojisinin önemini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
9 | Öğretim materyallerini amaca uygunluğu ve işlerliği açısından değerlendirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
10 | Öğretim teknolojilerinin eğitim süreçlerine etkilerini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar. Eğitimin, teknolojinin, eğitim teknolojisinin ve öğretim teknolojisinin tanımı. | |
2 | Öğretim teknolojisi ve bilim arasındaki ilişki. Öğretim teknolojisinin ilgi alanları. | |
3 | Eğitimde bilgi teknolojileri. Öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması. | |
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar | |
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamalar | |
6 | Öğretim materyali geliştirmede tasarım ilkeleri. | |
7 | Öğretim materyali geliştirmede öğrenme ve öğretme yöntemleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | İnternetin tanımı. İnternet ve eğitim uygulamaları. | |
10 | Web 2.0’ın tanımı ve içeriği. | |
11 | Öğretim teknolojileri olarak web 2.0 araçları | |
12 | Alana özgü nesne ambarı | |
13 | Tematik öğretim materyali | |
14 | Öğretim materyallerinin değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Kıyıcı, M., Horzum, MB., Akgün, ÖA., Kiper, A., Kırksekiz, A., Demir Kaymak, Z., İşbulan, O., Uysal, M., Tercan, SS., Albayrak, E., Hamutoğlu B., Çam, E., Canan Güngören, Ö., Duman, İ, Gökmen, ÖF. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders notu. [2] Öğretim Programları https://ttkb.meb.gov.tr
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doğa bilimleri ile ilgili ( fizik, kimya, biyoloji, matematik, astronomi, yer bilimi) kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | ||||||
2 | Doğa bilimleri ile ilgili olay ve olguların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar | ||||||
3 | Doğa bilimlerine ilişkin olay ve olguları anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak deneyler tasarlar, uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır | ||||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemlerin çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | ||||||
5 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | ||||||
6 | Fen konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. | ||||||
7 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | ||||||
8 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | ||||||
10 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | ||||||
12 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. | ||||||
13 | Türk milli eğitim sistemini ve tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. | ||||||
14 | Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşleri ve etik ve ahlaki değerleri bilir. | ||||||
15 | Türkçe'yi kurallarına uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | ||||||
16 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | ||||||
17 | Fen öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | ||||||
18 | Fen eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretim teknolojisi kavramını açıklar. | ||||||||||||||||||
2 | Eğitim ortamlarında bilgi teknolojilerinin kullanımının önemini açıklar. | ||||||||||||||||||
3 | Eğitim ortamlarında kullanılacak öğretim teknolojilerini sınıflar. | ||||||||||||||||||
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar. | ||||||||||||||||||
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamaları karşılaştırır. | ||||||||||||||||||
6 | Öğretim materyallerini geliştirmeye yönelik tasarım ilkelerini açıklar. | ||||||||||||||||||
7 | Öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile bağdaştırır. | ||||||||||||||||||
8 | Öğretim teknolojisinin önemini analiz eder. | ||||||||||||||||||
9 | Öğretim materyallerini amaca uygunluğu ve işlerliği açısından değerlendirir | ||||||||||||||||||
10 | Öğretim teknolojilerinin eğitim süreçlerine etkilerini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |