Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II FBE 304 6 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler

YOK

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Ahmet Burak Şenöz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Fen laboratuarında güvenlik önlemlerini kavratmak, basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyleri belirlemek, bilgisayar destekli laboratuar çalışmalarını kavratmak, Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney tasarlama ve bu deneyleri uygulamalı olarak yaptırabilmek.

Dersin İçeriği

Fen laboratuarında güvenlik, Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyler, Bilgisayar destekli laboratuar çalışmaları, , Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney tasarlama ve laboratuar ortamında yapma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fen laboratuarında güvenlik önlemlerini alır ve amacına uygun kullanımını açıklar. Tartışma,
2 Nesneleri ve olayları duyu organlarını veya gözlem araç-gereçlerini kullanarak gözlemler. Tartışma,
3 Bir cismin şekil, renk, büyüklük ve yüzey gibi duyuşsal özelliklerini belirler. Tartışma,
4 Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyleri belirler ve yapar. Gezi / Gözlem,
5 Fen ve teknoloji programından faydalanarak deney tasarlar ve bu deneyleri laboratuar ortamında uygulamalı olarak yapar. Tartışma,
6 Deney sonucunda elde edilen verileri kaydeder. Tartışma,
7 Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlemlere dayanarak açıklamalar yapar. Grupla Çalışma,
8 Deney sonucunda elde edilen verileri ve oluşturulan modeli yorumlayarak kavramlar arası ilişkilere ulaşır. Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fen laboratuarında güvenlik
2 Fizik, kimya ve biyoloji deneylerinde güvenlik
3 Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyler
4 Fizik, kimya ve biyoloji basit malzeme örnekleri
5 Bilgisayar destekli laboratuar çalışmaları
6 Laboratuarda bilgisayarın yeri, animasyon ve simülasyon
7 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney tasarlama
8 ARA SINAV
9 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Kimya deneyleri tasarlama ve yapma
10 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Kimya deneyleri tasarlama ve yapma
11 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Fizik deneyleri tasarlama ve yapma
12 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Fizik deneyleri tasarlama ve yapma
13 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Biyoloji deneyleri tasarlama ve yapma
14 Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Biyoloji deneyleri tasarlama ve yapma
Kaynaklar
Ders Notu

YOK

Ders Kaynakları

[1]Bahar, Mehmet., Aydın, Fatih ve arkadaşları Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları I-II, Pegem Akademi, 2008, Ankara.
[2] Model chemlab info@modelscience.com

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doğa bilimleri ile ilgili ( fizik, kimya, biyoloji, matematik, astronomi, yer bilimi) kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. X
2 Doğa bilimleri ile ilgili olay ve olguların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar X
3 Doğa bilimlerine ilişkin olay ve olguları anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak deneyler tasarlar, uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır X
4 Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemlerin çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. X
5 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
6 Fen konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. X
7 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. X
8 Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. X
9 Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar X
10 Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. X
11 Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. X
12 Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. X
13 Türk milli eğitim sistemini ve tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. X
14 Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşleri ve etik ve ahlaki değerleri bilir. X
15 Türkçe'yi kurallarına uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. X
16 Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. X
17 Fen öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. X
18 Fen eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
1 Fen laboratuarında güvenlik önlemlerini alır ve amacına uygun kullanımını açıklar.
2 Nesneleri ve olayları duyu organlarını veya gözlem araç-gereçlerini kullanarak gözlemler.
3 Bir cismin şekil, renk, büyüklük ve yüzey gibi duyuşsal özelliklerini belirler.
4 Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyleri belirler ve yapar.
5 Fen ve teknoloji programından faydalanarak deney tasarlar ve bu deneyleri laboratuar ortamında uygulamalı olarak yapar.
6 Deney sonucunda elde edilen verileri kaydeder.
7 Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlemlere dayanarak açıklamalar yapar.
8 Deney sonucunda elde edilen verileri ve oluşturulan modeli yorumlayarak kavramlar arası ilişkilere ulaşır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
2. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 6 6
Performans Görevi (Laboratuvar) 12 3 36
Final 3 3 9
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4