Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimya III | FBE 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Genel Kimya I Genel Kimya II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Beyza MERCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nitel ve Nicel analiz kavramları, kimyasal analizde uygulanan temel işlemleri, analitik kimyanın temel prensiplerini ve aletli analiz yöntemleri konusunda kavrama ve uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak ve organik kimyanın temel kavramlarını kazandırmak.
|
Dersin İçeriği | Analitik kimya (kalitatif-kantitatif analiz yöntemleri, anyon-katyon analizi, içme suyunun kalitatif
analizleri, gravimetrik analiz metotları, titrimetrik analiz metotları; volumetrik analiz ve hesaplama
yöntemleri, enstrümental analiz yöntemleri); organik kimyaya giriş; organik kimyada temel kavramlar
(molekül formülleri ve adlandırılmaları, yapısal formül, radikal kavramı) ve bu konulara yönelik
açık ve kapalı uçlu deneyler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal analiz ve yöntemlerini tanımlar, sıralar. | Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Kimyasal analizde kullanılan (gravimetrik, volümetrik, titrimetrik ve enstrümental analiz) metotları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Kimyasal analiz için gerekli kimyasal hesaplamaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Kimyasal analiz için gravimetrik, volümetrik, titrimetrik analiz metotlarını kullanarak deneyler tasarlar, uygular, verileri çözümler ve sonuçlarını rapor eder. | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Organik kimyada temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
6 | Organik moleküllerde adlandırma ve izomeriyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Analitik Kimyaya Giriş: Kimyasal Analiz | 1,2,3,4 |
2 | Kalitatif-kantitatif (nitel ve nicel) analiz yöntemleri | 1,2,3 ve 4 |
3 | Nitel ve Nicel analizin uygulama basamakları | 1,2,3,4 |
4 | Su ve Kalitatif analizdeki önemi | 1,2,3,4 |
5 | İçme suyunun kalitatif analizleri | 1,2,3,4 |
6 | Kalitatif Analiz: Anyon-katyon analizi | 1,2,3,4 |
7 | Gravimetrik Analiz ve Uygulamaları | 1,2,3,4 |
8 | Titrimetrik Analiz ve Uygulamaları | 1,2,3,4 |
9 | Volumetrik analiz ve hesaplama yöntemleri, | 1,2,3,4 |
10 | Enstrümental analiz ve uygulama yöntemleri | 1,2,3,4 |
11 | Organik kimyaya giriş; organik kimyada temel kavramlar (karbon atomunda bağlanma) | 5 |
12 | Organik kimyada temel kavramlar: molekül formülleri, yapısal formül, | 5 |
13 | Organik moleküllerin adlandırılmaları | 5 |
14 | Organik moleküllerde izomeri ve radikal kavramı. | 5 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Bağ, H., Kendüzler, E., Akgün, A., Saraçoğlu, S., Sayıklan, H. ve Divrikli, Ü. (2007). Genel kimya III: Analitik kimya. PEGEM Akademi Yayıncılık, Ankara. [2] Skoog, D.A., West, D.M. ve Holler, F.J. (1996). Analitik kimyanın temelleri (Çeviri: Köseoglu, F. Vd.). Bilim Yayıncılık, Ankara. [3] Haris, D. (1994). Analitik Kimya.(Çeviri: Somer, G., Özdemir, M. ve Solak, A. O.) Gazi Yayınevi, Ankara. [4] Tezcan, H. ve Tezcan, R. (2004). Analitik kimya: Kimya III. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. (5) OSKAY, E. (1975). ORGANİK KİMYA,HACATTEPE ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doğa bilimleri ile ilgili ( fizik, kimya, biyoloji, matematik, astronomi, yer bilimi) kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
2 | Doğa bilimleri ile ilgili olay ve olguların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar | X | |||||
3 | Doğa bilimlerine ilişkin olay ve olguları anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak deneyler tasarlar, uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır | X | |||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemlerin çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | X | |||||
5 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Fen konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. | X | |||||
7 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
8 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | X | |||||
12 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. | X | |||||
13 | Türk milli eğitim sistemini ve tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. | X | |||||
14 | Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşleri ve etik ve ahlaki değerleri bilir. | X | |||||
15 | Türkçe'yi kurallarına uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | X | |||||
16 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | X | |||||
17 | Fen öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
18 | Fen eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimyasal analiz ve yöntemlerini tanımlar, sıralar. | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 |
2 | Kimyasal analizde kullanılan (gravimetrik, volümetrik, titrimetrik ve enstrümental analiz) metotları açıklar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 |
3 | Kimyasal analiz için gerekli kimyasal hesaplamaları yapar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 |
4 | Kimyasal analiz için gravimetrik, volümetrik, titrimetrik analiz metotlarını kullanarak deneyler tasarlar, uygular, verileri çözümler ve sonuçlarını rapor eder. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 |
5 | Organik kimyada temel kavramları açıklar | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
6 | Organik moleküllerde adlandırma ve izomeriyi açıklar | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |