Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitiminde Oyuncak ve Materyal Geliştirme | ECE 016 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk gelişiminde oyunun ve oyuncağın önemini ve temel ilkelerini kavrar. Çocuğun gelişiminde oyunun ve oyuncağın yeri ve önemini bilir ve değişik malzemelerden eğitsel oyuncak yapımı ve materyal geliştirme konusunda bilgi ve beceri kazanır. |
Dersin İçeriği | Oyun kavramı, oyuncak kavramı, oyuncağın tarihi, Oyunun temel ilkeleri ve özellikleri, oyuncağın temel özellikleri, Eğitsel oyuncağın temel özellikleri, Eğitsel oyuncak geliştirmenin temel ilkeleri. Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik çeşitli eğitici materyalleri (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama, geliştirme ve değerlendirme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyun ve oyuncak kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Oyun kavramının kuramsal temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Oyun ve oyuncağın tarihçesini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Erken Çocukluk eğitiminde kullanılabilecek eğitici oyuncakların ve materyallerin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çocuğun gelişim özelliklerine göre oyun ve oyuncak özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Erken çocukluk eğitimine uygun eğitici oyuncakları tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Erken çocukluk eğitimine uygun eğitici oyuncakları geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Artık malzemeden oyuncak ve eğitsel materyaller geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Geliştirilen eğitsel materyallerle ulaşılabilecek hedefler ve eğitim durumlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Geliştirilen artık malzemeden oyuncak ve eğitsel materyalin çocuğun sağlık ve güvenliğine uygunluğunu denetler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun ve oyuncak kavramlarını tanımlar. | |
2 | Oyun kavramının kuramsal temellerini açıklar. | |
3 | Oyun ve oyuncağın tarihçesini anlatır. | |
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan eğitici araçları tanımlar. | |
5 | Erken Çocukluk eğitiminde kullanılabilecek eğitici oyuncakların ve materyallerin önemini anlatır. | |
6 | Çocuğun gelişim özelliklerine göre oyun ve oyuncak özelliklerini açıklar. | |
7 | Çocuğun gelişim özelliklerine göre hangi oyun ve oyuncakların seçileceğini analiz eder. | |
8 | Erken çocukluk eğitimine uygun eğitici oyuncakları tasarlar. | |
9 | Erken çocukluk eğitimine uygun eğitici oyuncakları geliştirir. | |
10 | Kullanılan eğitsel materyalin erken çocukluk eğitimine uygunluğunu denetler. | |
11 | Geliştirilen eğitsel materyallerle ulaşılabilecek hedefler ve eğitim durumlarını değerlendirir. | |
12 | Artık malzemeden oyuncak ve eğitsel materyaller geliştirir. | |
13 | Geliştirilen artık malzemeden oyuncak ve eğitsel materyalin çocuğun sağlık ve güvenliğine uygunluğunu denetler. | |
14 | Değerlendirme ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yalçınkaya, T. ve Ahmet Sakin (2022) Erken Çocuklukta Eğitsel Oyuncaklar ve Materyal Geliştirme, Ankara, Nobel Yayınevi.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oyun ve oyuncak kavramlarını tanımlar. | 5 | |||||||||||||
2 | Oyun kavramının kuramsal temellerini açıklar. | ||||||||||||||
3 | Oyun ve oyuncağın tarihçesini anlatır. | ||||||||||||||
4 | Erken Çocukluk eğitiminde kullanılabilecek eğitici oyuncakların ve materyallerin önemini açıklar. | ||||||||||||||
5 | Çocuğun gelişim özelliklerine göre oyun ve oyuncak özelliklerini açıklar. | ||||||||||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine uygun eğitici oyuncakları tasarlar. | ||||||||||||||
7 | Erken çocukluk eğitimine uygun eğitici oyuncakları geliştirir. | ||||||||||||||
8 | Artık malzemeden oyuncak ve eğitsel materyaller geliştirir. | ||||||||||||||
9 | Geliştirilen eğitsel materyallerle ulaşılabilecek hedefler ve eğitim durumlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
10 | Geliştirilen artık malzemeden oyuncak ve eğitsel materyalin çocuğun sağlık ve güvenliğine uygunluğunu denetler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Atölye) | 16 | 1 | 16 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |