Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi ECE 012 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının tedavi gören çocukların eğitim süreci hakkında temel bilgiyi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hastane ve hastalık ile ilgili temel kavramları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Hasta çocuk ile ilgili temel gelişimsel özellikleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Hasta çocuğa yönelik etkinlik planlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Hasta çocuk ve aile etkili iletişim kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Hastane ve hastalık hakkında genel bilgi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Hastanede yatan çocukların gelişimsel özellikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Hastanede yatan çocukların ilgi ve ihtiyaçları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Hasta çocukların duygusal özellikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Hastaneye hazırlık süreci Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıliçi sınav
9 Cerrahi uygulamalar ve ölümcül hastalığı olan çocuklar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun ve müzik etkinlikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Hastanede yatan çocuklara yönelik sanat ve drama uygulamaları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Hastanede yatan çocuklara yönelik matematik ve hikaye etkinlikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Hastane okulları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar.
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir.
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır.
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder.
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir.
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır.
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. X
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Hastane ve hastalık ile ilgili temel kavramları bilir
2 Hasta çocuk ile ilgili temel gelişimsel özellikleri kavrar.
3 Hasta çocuğa yönelik etkinlik planlar
4 Hasta çocuk ve aile etkili iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4