Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | ECE 405 | 7 | 2 + 6 | 5 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUAT KOL, Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, MEB Personeli , Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, Arş.Gör. ESLEM GÖZDE ŞENÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları beceri ve bilgilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde, gözlem ve uygulamalarla geliştirebilmelerini, denemelerini ve öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü et-kinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarını ve çalışanlarını tanımlar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük planı ve bileşeneleri ile iş analizini açıklar. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, | |
3 | Uygulama rehber öğretmeninin yıllık-günlük çalışma planlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Uygulama anasınıfındaki herhangi bir çocuğun gelişimsel özelliklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Uygulama okul öncesi eğitim kurumunun günlük etkinliklerini program kapsamında çocuk/ların gelişim özellikleri ile ilişkilendirir. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Uygulama anasınıfında çocuk/ların istenmeyen davranışlarını yönetme planı oluşturur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
7 | Uygulama sürecinde aile katılım etkinlikleri ve eğitimin yaşamla bütünleştirilmesi etkinliklerini karşılaştırıp eleştirir. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulda İlk Gün ve Fiziksel Ortamının Gözlenmesi | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
2 | Uygulama Öğretmeninin Bir Gününün İncelenmesi | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
3 | Uygulama Öğretmeninin Bir Etkinliğinin Gözlenmesi | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
4 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
5 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
6 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
7 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
8 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
9 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
10 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
11 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
12 | İstenmeyen Davranışları Yönetme ve Öz değerlendirme Formu Doldurulması | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
13 | Genel Değerlendirme | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
14 | Genel Değerlendirme | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | öğretmenlik uygulaması 1 klavuzu | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarını ve çalışanlarını tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük planı ve bileşeneleri ile iş analizini açıklar. | ||||||||||||||
3 | Uygulama rehber öğretmeninin yıllık-günlük çalışma planlarını kullanır. | ||||||||||||||
4 | Uygulama anasınıfındaki herhangi bir çocuğun gelişimsel özelliklerini analiz eder. | ||||||||||||||
5 | Uygulama okul öncesi eğitim kurumunun günlük etkinliklerini program kapsamında çocuk/ların gelişim özellikleri ile ilişkilendirir. | ||||||||||||||
6 | Uygulama anasınıfında çocuk/ların istenmeyen davranışlarını yönetme planı oluşturur. | ||||||||||||||
7 | Uygulama sürecinde aile katılım etkinlikleri ve eğitimin yaşamla bütünleştirilmesi etkinliklerini karşılaştırıp eleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 293 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |