Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi ECE 204 4 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde oyun gelişimi ve eğitimi ile ilgili temel kavramları kazandırmak ve hareket temelli oyun etkinlikleri gerçekleştirmektir.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
2 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini ve oyunun yaratıcılığa etkisini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
4 Oyunun tarihsel gelişimini, Türk Kültürü oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar ile farklı kültürlerdeki oyunu öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
5 Hareket temelli oyun etkinliklerini gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Oyunun tanımı ve oyun ile kuramsal yaklaşımlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri, bilim insanlarının oyunla ilgili görüşleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Oyun ve yaratıcılık, oyun gelişim teorileri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Yaşlara göre oyun türleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bilişsel, dil) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (sosyo-duygusal, bedensel) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bedensel) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (fiziksel, motor) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Türk kültüründe oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Farklı kültürlerde oyun Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

(1) Aksoy, A. B. (2008). Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Destekleyen Oyunlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
(2) Tüfekçioğlu, U. (2002). Çocukta hareket, oyun gelişimi ve öğretimi. Eskişehir, Anadolu üniversitesi yayınları.
(3) Aksoy A. B. & Çiftçi, H. D. (2014). Erken Çocukluk Döneminde Oyun. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
(4) Sevinç, M. (2006). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. X
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. X
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir.
3 Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini ve oyunun yaratıcılığa etkisini öğrenir.
4 Oyunun tarihsel gelişimini, Türk Kültürü oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar ile farklı kültürlerdeki oyunu öğrenir.
5 Hareket temelli oyun etkinliklerini gerçekleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3