Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi | ECE 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Okul öncesi dönemde matematik kavramlarını söyler, Matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygular. Çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular. Hazırladığı ve hazır olan matematik etkinliklerini değerlendirir. |
Dersin İçeriği | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | matematik eğitimi ve oyunun önemi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | matematik programları | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | temel matematiksel kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | matematik etkinlikleri planlama ve uygulama | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemini bilir | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | matematik eğitimi ve oyunun önemini açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | matematik programlarını söyler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralamayı açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralamayı açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | örüntü oluşturma, sayılar ve sayma hakkında bilgi verir | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | sayı kavramının öğretim aşamalarını açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | semboller, işlemler, geometrinin kazanımını açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Ara sınav | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | mekanda konum, ölçmenin gelişimini açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | veri analiz-grafik/olasılıkları açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | matematik etkinlikleri planlar ve uygular | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | matematik etkinlikleri planlar ve uygular | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | matematik etkinlikleri planlar ve uygular | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aktaş Arnas Y, (2004). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana. Güven Y, (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları. Ulutaş, İ.(Ed.) (2015). Okul öncesi Dönemde matematik eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık Kandır; A., Can Yaşar, M., Yazıcı, E., Türkoğlu, D. ve Yaman Baydar, I. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik. İstanbul; Morpa Kültür Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | ||||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | matematik eğitimi ve oyunun önemi | ||||||||||||||
2 | matematik programları | ||||||||||||||
3 | temel matematiksel kavramları | ||||||||||||||
4 | matematik etkinlikleri planlama ve uygulama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 7 | 7 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |