Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi ECE 203 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Okul öncesi dönemde matematik kavramlarını söyler, 
Okul Öncesinde matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini bilir.
Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri bilir.
Matematik kavramları ve çocuklarda bunların gelişiminde öğretmen olarak görevini bilir.
Matematik gelişimini sağlayacak aktiviteleri söyler ve uygular.

Matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygular.

Çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular.

Hazırladığı ve hazır olan matematik etkinliklerini değerlendirir.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 matematik eğitimi ve oyunun önemi Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 matematik programları Anlatım, Soru-Cevap,
3 temel matematiksel kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
4 matematik etkinlikleri planlama ve uygulama Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemini bilir Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 matematik eğitimi ve oyunun önemini açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 matematik programlarını söyler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralamayı açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralamayı açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 örüntü oluşturma, sayılar ve sayma hakkında bilgi verir Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 sayı kavramının öğretim aşamalarını açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 semboller, işlemler, geometrinin kazanımını açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Ara sınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 mekanda konum, ölçmenin gelişimini açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 veri analiz-grafik/olasılıkları açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 matematik etkinlikleri planlar ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 matematik etkinlikleri planlar ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 matematik etkinlikleri planlar ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Aktaş Arnas Y, (2004). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana.

 Güven Y, (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık

Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.

 Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları.

Ulutaş, İ.(Ed.) (2015). Okul öncesi Dönemde matematik eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık

Kandır; A., Can Yaşar, M., Yazıcı, E., Türkoğlu, D. ve Yaman Baydar, I. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik. İstanbul; Morpa Kültür Yayınları. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir.
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. X
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır.
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 matematik eğitimi ve oyunun önemi
2 matematik programları
3 temel matematiksel kavramları
4 matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 6 6
Ara Sınav 1 7 7
Performans Görevi (Uygulama) 1 7 7
Performans Görevi (Seminer) 1 7 7
Final 1 6 6
Kısa Sınav 2 7 14
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5