Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi | EBB 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN, Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlk Türk Devletlerinden itibaren günümüze kadar geçen süreçte eğitim, eğitim yapısı ve eğitim sistemlerini ve süreçleri irdeleyerek tanımak ve anlamak |
Dersin İçeriği | Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi, kaynakları, ilk Türk devlerinde eğitim, ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim, Selçuklular ve Anadolu beyliklerinde eğitim, Osmanlı devletinde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi, Eğitimde yenileşme hareketleri, Tanzimat döneminden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim, Cumhuriyet döneminde eğitim. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Knowledge of the developmental processes of Turkish Education History. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | To be able to explain the importance of knowing the history of education in terms of the individual and the teaching profession. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | To be able to explain the characteristics of the pre-Islamic Turkish education system. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | To be able to compare the pre-Islamic and post-Islamic Turkish education system in terms of similarities and differences. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | To be able to analyze the changes in the Turkish education system after the republic. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | To be able to interpret the recent Turkish education system | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslamiyet Öncesi Eğitim: Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar | |
2 | İslamiyet sonrası eğitimin genel özellikleri, İlk müslüman devletlerinde eğitim | |
3 | Selçuklularda Eğitim | |
4 | Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları | |
5 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | |
6 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. Eğitimde İlk Yenileşme Hareketleri Dönemi | |
9 | Tanzimat ve I. Meşrutiyet Dönemi | |
10 | Mutlakiyet ve II. Meşrutiyet Dönemi | |
11 | Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet Dönemi | |
12 | Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. | |
13 | Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. | |
14 | Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akyüz, Y. (2016). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi. Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan günümüze Türk eğitim tarihi. Ankara: Anı. Güven, İ. (2014). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | ||||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | ||||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | ||||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | ||||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | ||||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | ||||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | ||||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Knowledge of the developmental processes of Turkish Education History. | ||||||||||||||
2 | To be able to explain the importance of knowing the history of education in terms of the individual and the teaching profession. | ||||||||||||||
3 | To be able to explain the characteristics of the pre-Islamic Turkish education system. | ||||||||||||||
4 | To be able to compare the pre-Islamic and post-Islamic Turkish education system in terms of similarities and differences. | ||||||||||||||
5 | To be able to analyze the changes in the Turkish education system after the republic. | ||||||||||||||
6 | To be able to interpret the recent Turkish education system |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |