Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üniversite Yaşamına Giriş UNI 101 1 1 + 0 1 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAVVA SERT
Dersi Verenler Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Doç.Dr. FİLİZ CİCİOĞLU, Prof.Dr. HAKAN YAKUT, Prof.Dr. AHMET GÜLMEZ, Prof.Dr. GÜLFEN TUNA, Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, Doç.Dr. HAVVA SERT, Prof.Dr. NUMAN ÇELEBİ, Prof.Dr. ŞABAN KÖKTÜRK, Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA, Doç.Dr. TUBA YENER, Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Prof.Dr. YUSUF GENÇ, Dr.Öğr.Üyesi GÜLİZ HASKARACA, Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU, Prof.Dr. ŞEVKET GÜR, Prof.Dr. MUHARREM TOSUN, Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, Prof.Dr. CEMİL ÖZ, Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ, Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN, Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, Prof.Dr. SEDAT SERT, Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, Prof.Dr. HÜSEYİN ERSOY, Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, Arş.Gör.Dr. TARIK DİNÇ, Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR, Arş.Gör.Dr. BURÇE ORHAN, Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA, Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK, Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL, Dr.Öğr.Üyesi MUAZ KEMERLİ, Dr.Öğr.Üyesi SERAP ERCAN CÖMERT, Arş.Gör. FATİH MEHMET TULUMCU, Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN, Arş.Gör.Dr. ÜMRAN KARABULUT, Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN, Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, Doç.Dr. SALİH ÜLEV, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE, Doç.Dr. CEM KIRLANGIÇOĞLU, Arş.Gör.Dr. ABDULLAH SAİT ÖZCAN, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET EMİN MISIR, Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, Arş.Gör. HİLAL BALCI, Arş.Gör. ALİCAN YILDIRIM, Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, Arş.Gör. FATİH SELİM SELLÜM, Dr.Öğr.Üyesi TUNAHAN DEĞİRMENCİ, Prof.Dr. HİLAL YILDIZ, Arş.Gör.Dr. İREM GÜNDÜZ POLAT, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN, Arş.Gör. CAN BORA GELBERİ, Dr.Öğr.Üyesi FATİH BAL, Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, Arş.Gör. MUHAMMET OĞUZ HAN ŞİMŞEK, Öğr.Gör. AKİF GENÇ, Arş.Gör. BURAK ATKAN, Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, Arş.Gör. MESUDE SEVEN GÜRÇEN, Öğr.Gör. ADEM TURAN, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ, Dr.Öğr.Üyesi ESİN AYŞE ZAİMOĞLU, Arş.Gör. SENA TETİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştıracak sosyal, kişisel, akademik yaşam becerilerini kapsayan bilgiler edinmesi.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında öğrencilere Sakarya Üniversitesinin akademik ve idari birimleri ile sunulan imkanlar tanıtılır, eğitim yönergeleri hakkında bilgi verilir, Üniversite ortamında yürütülen kültürel ve bilimsel etkinliklere yönlendirme yapılır. Üniversite dışında öğrencilere şehir hakkında gerekli olan genel bilgiler sunulur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üniversite yaşamına hazırlama,
2 Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma,
3 Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme,
4 Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama,
5 Kariyer planlamanın önemini kavrama.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi, Sakarya şehri hakkında genel bilgi verilmesi.
2 Üniversitenin genel fiziki yapısı, Üniversite yönetimi, akademik ve idari birimlerin tanıtılması.
3 Öğrenci dekanlığı ve öğrenci senatosunun tanıtılması.
4 Bölüm dersleri, faaliyetleri, ölçme değerlendirme teknikleri hakkında bilgi verilmesi.
5 Öğrenci Bilgi Sisteminin tanıtımı, ders seçimleri ve yazılma kuralları hakkında bilgi verilmesi.
6 Eğitim-Öğretim mevzuatlarının tanıtılması.
7 Sağlık hizmetleri ve kütüphanenin tanıtımı.
8 Engelliler birimi, Kampüs spor/kültür alanları ve faaliyetleri hakkında kısa bilgilendirmelerin yapılması, yemek bursu, kısmi zamanlı çalışma olanaklarının tanıtımı.
9 Öğrenci topluluklarının ve etkinliklerinin tanıtılması.
10 Öğrenci değişim programları hakkında bilgilendirme.
11 ÇAP, Yandal programları, İlgi Alanı, Önceki Öğrenmelerin Tanınması Ar-Ge Uyum, Sosyal Transkript süreçlerinin tanıtılması.
12 Kişilerarası iletişim, stresle baş etme ve bağımlılıkla mücadele.
13 Zaman yönetimi ve verimli öğrenme.
14 Kariyer planlama, proje geliştirme kapsamında alanında uzman kişilerin tecrübelerinin paylaşılması.
Kaynaklar
Ders Notu

Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Uygulama Esasları, SAÜ Tanıtım Kataloğu, broşürler vb.

Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
1 0 MB
1 0 MB
1 0 MB
1 0 MB
2 0 MB
2 0 MB
3 0 MB
3 0 MB
5 0 MB
5 0 MB
6 0 MB
6 0 MB
7 0 MB
7 0 MB
7 0 MB
7 0 MB
8 0 MB
8 0 MB
9 0 MB
9 0 MB
10 0 MB
10 0 MB
11 0 MB
11 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
13 0 MB
13 0 MB
13 0 MB
14 0 MB
14 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Üniversite yaşamına hazırlama,
2 Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma,
3 Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme,
4 Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama,
5 Kariyer planlamanın önemini kavrama.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)