Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi | SNE 304 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ability to learn the necessary information about Religious Culture and Ethics |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Understand the structure of the Religious Culture and Ethics course. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Recognizes the Religious Culture and Moral Knowledge curriculum. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Establishes a relationship between Religious Culture and Moral Knowledge. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Creates effective learning-teaching environments for the Religious Culture and Ethics course. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Develop and implement activity examples related to the lesson plan for the Religious Culture and Ethics lesson. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Evaluate the ways of interpreting the information in Religious Culture and Moral Knowledge. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin amacı | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
2 | Din öğretiminin temel kavramları | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
3 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi yaklaşımları, öğretim yöntem ve teknikleri | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
4 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı ve programın kazanımları | Farklı kaynaklardan faydalanılarak hazırlık yapılacak |
5 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
6 | Ahlak, birey ve toplum | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
7 | Din eğitimi ve öğretiminin temelleri | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
8 | Ara sınav | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
9 | Temel eğitim döneminde dini ve ahlaki gelişim | |
10 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde kavram öğretimi ve değer eğitimi | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
11 | İslam inanç esasları | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
12 | İslam ibadet esasları | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
13 | İslamiyet ve diğer dinler | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
14 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde ölçme değerlendirme | Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlık yapılacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Understand the structure of the Religious Culture and Ethics course. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
2 | Recognizes the Religious Culture and Moral Knowledge curriculum. | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
3 | Establishes a relationship between Religious Culture and Moral Knowledge. | 4 | 4 | |||||||||||||
4 | Creates effective learning-teaching environments for the Religious Culture and Ethics course. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
5 | Develop and implement activity examples related to the lesson plan for the Religious Culture and Ethics lesson. | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||
6 | Evaluate the ways of interpreting the information in Religious Culture and Moral Knowledge. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |