Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Teknolojileri | ENF 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN KİPER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, Öğr.Gör. AYDIN KİPER, |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmelerdir |
Dersin İçeriği | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
4 | İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
6 | İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme | |
2 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; Algoritma ve akış şemaları | |
3 | Bilgisayar sistemleri; Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar | |
4 | Güncel işletim sistemleri; Dosya yönetimi; Yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar) | |
5 | Kelime işlem programları | |
6 | Hesaplama/tablo/grafik programları | |
7 | Sunu programları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Masaüstü yayıncılık | |
10 | Web Servisleri | |
11 | Web tasarımı | |
12 | Eğitimde internet kullanımı; İletişim ve işbirliği teknolojileri | |
13 | Güvenli internet kullanımı; Bilişim etiği ve telif hakları | |
14 | Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bilgisayar I-II, Ali Güneş, Pegem Akademi Yayıncılık 01 Araçla Web 2.0, Onur İşbulan , Pegem Akademi Yayıncılık Eğitimciler İçin Bilişim Teknolojileri, Hüseyin Çakır |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
13 | 0 MB | ||
13 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
1 | 0 MB | ||
1 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
1 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. | |||||||||||||||
2 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. | |||||||||||||||
3 | Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. | |||||||||||||||
4 | İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. | |||||||||||||||
5 | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. | |||||||||||||||
6 | İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. | |||||||||||||||
7 | Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. | |||||||||||||||
8 | Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 45 | 90 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |