Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim ve Felsefe RPD 208 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol Uğur

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenci bu derste felsefe temel kavramlarını öğrenecek,eğitimin geleneksel ve güncel sorunları karşısında eleştirel düşünme alışkanlığı elde edecek,farklı felsefe ve görüşlerin ayırdında olacak,ülke ve dünya sorunları karşısında çok nedenli düşünebilecektir

Dersin İçeriği

Bilim,bilgi ve bilimsel yöntem,felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi,eğitim felsefesinin klasik sorunları:eğitimle insanın değişimi,türk eğitim sisteminde değer sorunu,eğitimde sistem analizi ve türk eğitim sistemi,eğitim felsefesinin güncel sorunları,eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu gibi konular hakkında bilgi verilir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci felsefi kavramların ne olduğunu açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Öğrenci eğitim felsefesinin temel sorunlarını belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Öğrenci eğitim felsefesinin bilimsel yaklaşımını eğitim konularına uygular. Anlatım, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri,
4 Analitik ve kavramsal düşünme becerisi geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Ülke ve dünya sorunlarının nedenlerinin ne olduğunu açıklar. Anlatım, Gösterip Yaptırma,
6 Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim,bilgi ve bilimsel yöntem
2 Felsefi bilgi
3 Epistemoloji,ontoloji,ethika
4 Felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi
5 Eğitim felsefesinin klasik sorunları:eğitimle insan değişirmi?
6 Eğitim felsefesinin klasik filozofları
7 Eğitimde değer sorunu
8 Toplumsal ve küresel değerler
9 Türk eğitim sisteminde değer sorunu
10 Eğitimde sistem analizi ve türk eğitim sistemi
11 Bilgi toplumu ve eğitim
12 Eğitim felsefesinin güncel sorunları
13 Eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu
14 Avrupa birliği ve eğitim
Kaynaklar
Ders Notu

Ahmet Cevizci (2012) Eğitim Felsefesi,Say Yayınları
Saffet Bilhan (2001) Eğitim Felsefesine Giriş,Siyasal Kitapevi Ankara
Macit Gökberk (1995) Felsefe Tarihi, Ankara, Bilgi Yayınevi

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin farkındadır. X
2 Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alan terminolojisini anadilin dil bilgisi kurallarına sadık kalarak kullanır.
3 Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili duygu, düşünce ve olguları her türlü kültürel ve sosyal bağlamda ifade edebilecek dilsel etkileşimde bulunur
4 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını belirleyebilecek dilsel etkileşimde bulunur. X
5 Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahiptir.
6 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlar ile olumlu kabul çerçevesinde iletişim kurar. X
7 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanıyla ilgili araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve her birini açıklar.
8 Mesleki danışmalık yardım sürecinde kullanılacak ölçme araçlarını amaçına uygun kullanır. X
9 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili elde ettiği araştırma sonuçlarını amaca uygun şekilde yorumlar.
10 Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları bilir.
11 Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları amaçları doğrultusunda etkin kullanır.
12 Çeşitli iletişim araçlarını kullanarak rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili bilgi, görüş ve önerilerini etkili şekilde ifade eder.
13 Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını planlar.
14 Danışana ve duruma özgü koşulları psikolojik danışma sürecini planlarken dikkate alır.
15 Hizmet verdiği kurumun değişen ihtiyaçlarına uygun önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini gerçekleştirir.
16 Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını yürütür ve sonlandırır.
17 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sosyal kaynaklarıından destek talep eder.
18 Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir ve bu kapsam çerçevesinde okul paydaşlarına hizmet sunar.
19 Gelişim, öğrenme ve kişilik kuramlarını referans alarak danışanların problemlerini bilimsel bir bakış ile çerçevelendirir.
20 Ulusal ya da yerel çapta meydana gelebilecek travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar.
21 Psikolojik yardım sürecini yürütürken manevi ve evrensel değerleri gözetir.
22 Rehberlik hizmetlerini etkili yürütebilmek için öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve iş birliği kurar.
23 Çeşitli uyum bozukluklarına sahip öğrencilerin tespit edilmesi, müdahale planının geliştirilmesi, uygulama ve izleme süreçlerini gerçekleştirir.
24 Bireysel ve grupla psikolojik danışma yapabilme becerisini bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını planlar.
25 Bireysel ve grupla psikolojik danışma yaparken bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır.
26 Yaşam dönemlerinde ortaya çıkabilecek gelişimsel krizlerin sağaltımına yönelik bir rehberlik programını uygular.
27 Rehberlik ve psikolojik danışma alanının etik ilkerine sadık kalarak olumlu kabul çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır
28 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını dikkate alarak grupla ya da bireysel psikolojik danışma gerçekleştirir.
29 Demokratik ve aktif katılım kararlılığına sahip bir şekilde sosyal yaşama dahil olur.
30 Mesleki etik ilkelere riayet ederek farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlara uygun psikolojik danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır.
31 İnsan ilişkileri ve iletişimin temel ilkelerine uygun mesleki tutum geliştirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31
1 Öğrenci felsefi kavramların ne olduğunu açıklar
2 Öğrenci eğitim felsefesinin temel sorunlarını belirler.
3 Öğrenci eğitim felsefesinin bilimsel yaklaşımını eğitim konularına uygular.
4 Analitik ve kavramsal düşünme becerisi geliştirir.
5 Ülke ve dünya sorunlarının nedenlerinin ne olduğunu açıklar.
6 Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5