Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seçmeli Iv (Eğitim Televizyonu) | BTE 417 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Onur İŞBULAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin hem geleneksel televizyonun, hem etkileşimli televizyonun eğitim amaçlı kullanımları ile bilgilenmelerini ve bu teknolojilerden eğitim alanında yararlanabilme yollarını anlamalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Televizyonla Eğitimin tarihçesi, Geleneksel Yöntem (Televizyon Aracılığıyla Tek Yönlü İletişim Yöntemiyle Eğitim), Genel Bilgi ve Uygulamalar; Etkileşimli Televizyonun Tanımı; Etkileşimli Televizyonda iki Yönlü İletişim Yöntemiyle Eğitim; Etkileşimin Kurulabilmesi İçin Gereken Teknolojik Altyapı; Teori ve Uygulamalar, İsteğe Bağlı Görüntü (VOD - Video on Demand), Geliştirilmiş (Enhanced) TV, Uzak Sınıfların Biraraya Getirilmesi, Tek Kanal Yayınlarla Öğrenci - Öğretici İletişiminin Sağlanması, Banttan yayınlarla Öğrenci - Sunum Arasında İletişimin Sağlanması; Dünyada ve Türkiye´deki Uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel televizyonu eğitim amaçlı kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Etkileşimli televizyonu eğitim amaçlı kullanır. | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | |
3 | Televizyonun eğitimde kullanımına örnekler verir. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Etkileşimli televizyon kavramını ve kitle iletişimine getirdiği yeni boyutları tanımlar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Etkileşimli televizyonda etkileşimliliğin değişkenlerini ve uygulama örneklerini açıklar. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
6 | Bant yayını ile yapılabilen etkileşimli eğitim programlarını ve kapalı devre etkileşimli eğitim programlarını karşılaştırır. | Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
7 | Audio konferans, audiograghic konferans, telekonferans ve bilgisayar konferansı kullanarak arkadaşları ile iletişim kurar. | Rol Oynama, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Televizyonun tanımı, tarihçesi ve temel özellikleri | [1],[2] |
2 | Bir kitle iletişim aracı olarak televizyonun temel işlevleri | [1],[2] |
3 | Uzaktan öğretimin tanımı, amaçları ve uzaktan öğretimde televizyonun yeri | [1],[2] |
4 | Geleneksel televizyon aracılığı ile eğitimin özellikleri ve gizil güçleri | [1],[2] |
5 | Geleneksel televizyon ile yapılan eğitimin sınırlılıkları | [1],[2] |
6 | Televizyonda eğitim programı yapım aşamaları | [1],[2] |
7 | Etkileşimli televizyon kavramının ve kitle iletişimine getirdiği yeni boyutların tanımlanması | [1],[2] |
8 | Etkileşimli televizyonda etkileşimliliğin değişkenleri, uygulama örnekleri ve bunların eğitim açısından irdelenmesi | [1],[2] |
9 | Canlı ve etkileşimli eğitim programları: Özellikler ve kullanılma yöntemleri | [1],[2] |
10 | Bant yayını ile yapılabilen etkileşimli eğitim programları: Özellikler ve kullanılma yöntemleri | [1],[2] |
11 | Kapalı devre etkileşimli eğitim programları: Özellikler ve kullanılma yöntemleri | [1],[2] |
12 | Etkileşimli televizyonda yeni yönelimler ve eğitimde kullanılabilme olanakları | [1],[2] |
13 | Audio konferans ve audiographic konferansın tanımlanması ve eğitimde kullanım olanaklarının incelenmesi | [1],[2] |
14 | Telekonferans ve computer konferansın tanımlanması ve eğitimde kullanım olanaklarının incelenmesi | [1],[2] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Demiray U., Ö. Candemir ve A. İnceelli (2002) Televizyonda Canlı Yayın ve Uzaktan Öğretim. Konya: Çizgi Kitabevi. |
Ders Kaynakları | [2] Güler, A.D. (1991) Eğitim İletişimi Kurumu Olarak Çocuk Televizyonu ve Uygulamaları ile Bir Model Önerisi.Eskişehir : T.C. Anadolu Üniversitesi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Geleneksel televizyonu eğitim amaçlı kullanır. |
2 | Etkileşimli televizyonu eğitim amaçlı kullanır. |
3 | Televizyonun eğitimde kullanımına örnekler verir. |
4 | Etkileşimli televizyon kavramını ve kitle iletişimine getirdiği yeni boyutları tanımlar. |
5 | Etkileşimli televizyonda etkileşimliliğin değişkenlerini ve uygulama örneklerini açıklar. |
6 | Bant yayını ile yapılabilen etkileşimli eğitim programlarını ve kapalı devre etkileşimli eğitim programlarını karşılaştırır. |
7 | Audio konferans, audiograghic konferans, telekonferans ve bilgisayar konferansı kullanarak arkadaşları ile iletişim kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |