Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seçmeli Iv (Eğitim Televizyonu) BTE 417 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Grv. Onur İŞBULAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin hem geleneksel televizyonun, hem etkileşimli televizyonun eğitim amaçlı kullanımları ile bilgilenmelerini ve bu teknolojilerden eğitim alanında yararlanabilme yollarını anlamalarını sağlamak.
Dersin İçeriği Televizyonla Eğitimin tarihçesi, Geleneksel Yöntem (Televizyon Aracılığıyla Tek Yönlü İletişim Yöntemiyle Eğitim), Genel Bilgi ve Uygulamalar; Etkileşimli Televizyonun Tanımı; Etkileşimli Televizyonda iki Yönlü İletişim Yöntemiyle Eğitim; Etkileşimin Kurulabilmesi İçin Gereken Teknolojik Altyapı; Teori ve Uygulamalar, İsteğe Bağlı Görüntü (VOD - Video on Demand), Geliştirilmiş (Enhanced) TV, Uzak Sınıfların Biraraya Getirilmesi, Tek Kanal Yayınlarla Öğrenci - Öğretici İletişiminin Sağlanması, Banttan yayınlarla Öğrenci - Sunum Arasında İletişimin Sağlanması; Dünyada ve Türkiye´deki Uygulamalar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geleneksel televizyonu eğitim amaçlı kullanır. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Etkileşimli televizyonu eğitim amaçlı kullanır. Beyin Fırtınası, Örnek Olay,
3 Televizyonun eğitimde kullanımına örnekler verir. Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Etkileşimli televizyon kavramını ve kitle iletişimine getirdiği yeni boyutları tanımlar. Anlatım, Gösterip Yaptırma,
5 Etkileşimli televizyonda etkileşimliliğin değişkenlerini ve uygulama örneklerini açıklar. Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
6 Bant yayını ile yapılabilen etkileşimli eğitim programlarını ve kapalı devre etkileşimli eğitim programlarını karşılaştırır. Grupla Çalışma, Problem Çözme,
7 Audio konferans, audiograghic konferans, telekonferans ve bilgisayar konferansı kullanarak arkadaşları ile iletişim kurar. Rol Oynama, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Televizyonun tanımı, tarihçesi ve temel özellikleri [1],[2]
2 Bir kitle iletişim aracı olarak televizyonun temel işlevleri [1],[2]
3 Uzaktan öğretimin tanımı, amaçları ve uzaktan öğretimde televizyonun yeri [1],[2]
4 Geleneksel televizyon aracılığı ile eğitimin özellikleri ve gizil güçleri [1],[2]
5 Geleneksel televizyon ile yapılan eğitimin sınırlılıkları [1],[2]
6 Televizyonda eğitim programı yapım aşamaları [1],[2]
7 Etkileşimli televizyon kavramının ve kitle iletişimine getirdiği yeni boyutların tanımlanması [1],[2]
8 Etkileşimli televizyonda etkileşimliliğin değişkenleri, uygulama örnekleri ve bunların eğitim açısından irdelenmesi [1],[2]
9 Canlı ve etkileşimli eğitim programları: Özellikler ve kullanılma yöntemleri [1],[2]
10 Bant yayını ile yapılabilen etkileşimli eğitim programları: Özellikler ve kullanılma yöntemleri [1],[2]
11 Kapalı devre etkileşimli eğitim programları: Özellikler ve kullanılma yöntemleri [1],[2]
12 Etkileşimli televizyonda yeni yönelimler ve eğitimde kullanılabilme olanakları [1],[2]
13 Audio konferans ve audiographic konferansın tanımlanması ve eğitimde kullanım olanaklarının incelenmesi [1],[2]
14 Telekonferans ve computer konferansın tanımlanması ve eğitimde kullanım olanaklarının incelenmesi [1],[2]
Kaynaklar
Ders Notu [1] Demiray U., Ö. Candemir ve A. İnceelli (2002) Televizyonda Canlı Yayın ve Uzaktan Öğretim. Konya: Çizgi Kitabevi.
Ders Kaynakları [2] Güler, A.D. (1991) Eğitim İletişimi Kurumu Olarak Çocuk Televizyonu ve Uygulamaları ile Bir Model Önerisi.Eskişehir : T.C. Anadolu Üniversitesi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Geleneksel televizyonu eğitim amaçlı kullanır.
2 Etkileşimli televizyonu eğitim amaçlı kullanır.
3 Televizyonun eğitimde kullanımına örnekler verir.
4 Etkileşimli televizyon kavramını ve kitle iletişimine getirdiği yeni boyutları tanımlar.
5 Etkileşimli televizyonda etkileşimliliğin değişkenlerini ve uygulama örneklerini açıklar.
6 Bant yayını ile yapılabilen etkileşimli eğitim programlarını ve kapalı devre etkileşimli eğitim programlarını karşılaştırır.
7 Audio konferans, audiograghic konferans, telekonferans ve bilgisayar konferansı kullanarak arkadaşları ile iletişim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 111
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,44
Dersin AKTS Kredisi 5