Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Tasarım | BTE 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Mehmet Uysal |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayarlı görsel tasarım ürünü hazırlayabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Grafik iletişimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik İletişim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afiş Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler) |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel tasarımda temel tasarım unsurlarını kullanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | Görsel tasarımda yazı araçlarını kullanır | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Tartışma, | |
3 | Görsel tasarımda çizim araçlarını kullanır | Anlatım, Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Görsel tasarımda resim araçlarını kullanır | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Tartışma, | |
5 | Görsel tasarımda efekt ve filtre araçlarını kullanır | Tartışma, Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Amblem / logo, kartvizit tasarlar | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Tartışma, | |
7 | Davetiye / takdir-teşekkür tasarlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
8 | Broşür - afiş tasarlar | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
9 | Takvim - kitap kapağı tasarlar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
10 | Görsel kavramını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Görsel okuryazarlık kavramını ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Görsel okuryazarlık kavramında öğretim teknolojilerinin önemini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
13 | Eğitim sürecinde görsel okuryazarlık ile ilişkili kuramların önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Görsel eğitimde yaratıcılığın önemini ve temel tasarım kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
15 | Görsel tasarım süreci unsurlarını ve metin tasarımına yöneliki ilkeleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
16 | Görsel tasarım unsurlarını kullanarak infografik örneği tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
17 | Infografik hazırlama süreci | Tartışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel tasarım temelleri | K2 |
2 | Bilgisayarda temel düzenlemeler | K2 |
3 | Yazı düzenlemeleri | K1 |
4 | Tipografik düzenlemeler | K2 |
5 | Tasarım öncesi hazırlık | K2 |
6 | Kurumsal kimlik | K1 |
7 | Photoshop programında araç kutusu | K1 |
8 | Photoshop programında katmanlar | K1 |
9 | Photoshop programında filtreler, efektler | K1 |
10 | Photoshop programındaki pencereler | K1 |
11 | Amblem / logo, kartvizit tasarımı | Üzerinde çalışılacak örnekler getirilecek |
12 | Davetiye / takdir-teşekkür belgesi tasarımı | Üzerinde çalışılacak örnekler getirilecek |
13 | Broşür - afiş tasarımı | Üzerinde çalışılacak örnekler getirilecek |
14 | Takvim - kitap kapağı tasarımı | Üzerinde çalışılacak örnekler getirilecek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
1) Özge Mardi Bayer (2012), Photoshop Cs5.5 (Dvd Ekli) & Oku, İzle, Dinle, Öğren, Kodlab Yayın Dağıtım |
Ders Kaynakları |
5) http://www.photoshopmagazin.com |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Görsel tasarımda temel tasarım unsurlarını kullanır |
2 | Görsel tasarımda yazı araçlarını kullanır |
3 | Görsel tasarımda çizim araçlarını kullanır |
4 | Görsel tasarımda resim araçlarını kullanır |
5 | Görsel tasarımda efekt ve filtre araçlarını kullanır |
6 | Amblem / logo, kartvizit tasarlar |
7 | Davetiye / takdir-teşekkür tasarlar |
8 | Broşür - afiş tasarlar |
9 | Takvim - kitap kapağı tasarlar |
10 | Görsel kavramını tartışır. |
11 | Görsel okuryazarlık kavramını ve önemini açıklar. |
12 | Görsel okuryazarlık kavramında öğretim teknolojilerinin önemini tartışır. |
13 | Eğitim sürecinde görsel okuryazarlık ile ilişkili kuramların önemini açıklar |
14 | Görsel eğitimde yaratıcılığın önemini ve temel tasarım kavramlarını açıklar. |
15 | Görsel tasarım süreci unsurlarını ve metin tasarımına yöneliki ilkeleri açıklar |
16 | Görsel tasarım unsurlarını kullanarak infografik örneği tasarlar. |
17 | Infografik hazırlama süreci |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |