Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mb Seçmeli I (Özel Eğitim) | OEB 217 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiyede özel eğitim uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar | Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
2 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
5 | Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar | Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
6 | Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir. | Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Rol Oynama, | |
7 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir. | Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim | Sayfa 1-14 |
2 | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | Sayfa 15-28ÖRNEK MODÜL EĞİTİM MODÜLÜ BEP ŞABLON |
3 | Okul öncesi dönemde özel eğitim | Sayfa 29-42 |
4 | Zeka geriliği | Sayfa 43-56 |
5 | Öğrenme güçlükleri | Sayfa 57-68 |
6 | Duygu ve davranış bozukluğu | Sayfa 69-80 |
7 | İleri derecede ve çoklu yetersizlikler | Sayfa 81-96YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK OTİZM |
8 | İşitme yetersizlikleri | Sayfa 97-118 |
9 | ARASINAV | |
10 | Görme yetersizlikleri | Sayfa 119-136 |
11 | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler | Sayfa 137-150 |
12 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | Sayfa 152-170 |
13 | Ailelerle birlikte çalışma | Sayfa 171-193 |
14 | Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Eripek S.(Edt.) (2000) . Özel Eğitim. Eskişehir; Anadolu Üniversitesi web-ofset tesisleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar |
2 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. |
3 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. |
4 | Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. |
5 | Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar |
6 | Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir. |
7 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
Toplam | 40 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |