Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzaktan Eğitim BTE 305 5 3 + 0 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN
Dersi Verenler Prof.Dr. MÜBİN KIYICI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derse ilişkin öğrenme-öğretme etkinlikleri sonunda öğrenciler aşağıdaki yeterliliklere sahip olabileceklerdir. Uzaktan eğitimi tanımlayabilme, Uzaktan eğitimin gelişimini açıklayabilme, Uzaktan eğitimin ulusal ve evrensel boyutlarını açıklayabilme, Uzaktan eğitim ve örgün eğitim programlarının üstünlüklerini ve sınırlılıklarını karşılaştırabilme, Uzaktan eğitim uygulamalarını örneklendirebilme,Uzaktan eğitimin yükseköğretimdeki yerini kavrayabilme.

Dersin İçeriği

Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzaktan eğitimi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler,
2 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini açıklar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Uzaktan eğitimin kuramlarını açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Uzaktan eğitim ve örgün eğitim programlarının üstünlüklerini ve sınırlılıklarını karşılaştırır. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Uzaktan eğitim uygulamalarını örneklendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Uzaktan eğitimle ders tasarlar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uzaktan Eğitimin Tanımı
2 Uzaktan Eğitimin Özellikleri ve Farklılıkları
3 Uzaktan Eğitimin Tarihçesi
4 Uzaktan Eğitimde Kullanılan Araçlar
5 Uzaktan Eğitim Türleri
6 Uzaktan eğitim kurumları ve çalışan rolleri
7 Uzaktan Eğitimin Türkiye ve Dünya Uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Uzaktan Öğrenme Kuramları (özerklik, endüstrileşme, iletişim ve etkileşim)
10 Uzaktan Öğrenme Kuramları (Eşitlik, Sorgulama topluluğu, transaksiyonel uzaklık)
11 Uzaktan Eğitimde Öğretim Tasarımı
12 Uzaktan Eğitimde ders tasarımı ve bileşenleri
13 Uzaktan Eğitim Projelerinin Değerlendirilmesi
14 Uzaktan Eğitim Dersinin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Uzaktan eğitimi tanımlar.
2 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini açıklar.
3 Uzaktan eğitimin kuramlarını açıklar.
4 Uzaktan eğitim ve örgün eğitim programlarının üstünlüklerini ve sınırlılıklarını karşılaştırır.
5 Uzaktan eğitim uygulamalarını örneklendirir.
6 Uzaktan eğitimle ders tasarlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 30 30
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 191
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,64
Dersin AKTS Kredisi 8