Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknoloji ve Bilim Tarihi | BTE 106 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplumsal değişime (olumlu ve olumsuz anlamda) neden olan gelişmeleri, keşifleri, icatları bilmek ve bunları bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi programlarıyla ilişkilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Geçmişte ve günümüzde bilim ve teknoloji ilişkisi, bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkileri, insanlığın ortak bilim mirası, Ünlü Türk ve yabancı bilim adamları, doku ve organ nakli, nano-teknoloji, gen teknolojisi gibi çağdaş bilimsel gelişmelerin yaşama etkisi, Türk Patent Enstitüsü, telif ve patent hakları, uzay ve havacılık çalışmaları, Web'in tarihi ve geldiği nokta, Cep ve Akıllı telefonların tarihi ve geldikleri yer, Pc, Web tasaarım ve TV'lerin tarihi gelişimi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve teknolojinin toplumsal yapı üzerine etkilerini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal bilgiler eğitimi ve fen bilimlerinin ilişkisini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kökenini teknolojik gelişmeden alan toplumsal sorunları fark eder ve bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Toplumsal hayata etki eden bilim insanlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bilim ve teknoloji ile ilgili gelişmeleri takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Medyada konuya ilişkin haberleri tarar ve öğrencileri için bu konuda dikey dosyalar oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Teknolojinin ortaya koyduğu sorunlara karşı duyarlılığı geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim Nedir, Teknoloji nedir? Bilim ve Teknoloji arasındaki farklar | |
2 | Toplum ve toplumsal değişme ilgili kavramların gözden geçirilmesi. | |
3 | Eski çağ ve İlkçağ döneminin bilim teknoloji ve sosyal değişme açısından incelenmesi | |
4 | Orta çağ döneminde dünyada ve İslam devletlerinde ortaya çıkan bilimsel gelişmelerin incelenmesi | |
5 | Yeniçağ döneminde dünyada ve İslam devletlerinde ortaya çıkan bilimsel gelişmelerin incelenmesi | |
6 | Yakınçağ döneminin bilim teknoloji ve sosyal değişme açısından incelenmesi | |
7 | 1. Dünya ve 2. Dünya savaşı dönemlerinin bilim teknoloji ve sosyal değişme açısından incelenmesi | |
8 | Vize | |
9 | 1945 sonrası bilim ve teknolojik gelişimleri bunların sosyal değişime olan etkilerinin incelenmesi. | |
10 | Bilim insanlarını tanır ve bu insanların yapmış olduğu çalışmalardan hareketle onların ortak özelliklerine dair çıkarımlarda bulunulur. | |
11 | Teknolojik ürünlerin zaman içinde gelişimi | |
12 | Web ve Web tasarımın tarihi gelişimi. | |
13 | Akıllı telefonlar, PCler, TV'lerin tarihi gelişimi. | |
14 | Gelecekteki bilimsel gelişmeler üzerine tartışma. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bahri Ata (2008); Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi. Mehmet Doğan (2016). Bilim ve Teknoloji Tarihi, Anı Yayıncılık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bilim ve teknolojinin toplumsal yapı üzerine etkilerini fark eder. |
2 | Sosyal bilgiler eğitimi ve fen bilimlerinin ilişkisini fark eder. |
3 | Kökenini teknolojik gelişmeden alan toplumsal sorunları fark eder ve bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır. |
4 | Toplumsal hayata etki eden bilim insanlarını tanır. |
5 | Bilim ve teknoloji ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
6 | Medyada konuya ilişkin haberleri tarar ve öğrencileri için bu konuda dikey dosyalar oluşturur. |
7 | Teknolojinin ortaya koyduğu sorunlara karşı duyarlılığı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |