Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | EBB 203 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Zorunlu | |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, | |
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; etkili öğrenme ve öğretim ilkelerini benimsemek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak. |
|
Dersin İçeriği |
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. | Anlatım, | |
2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. | Soru-Cevap, | |
3 | DERS PLANININ NASIL HAZIRLANACAĞINI KAVRAR. | Tartışma, Anlatım, | |
4 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN İLKELERİNİ YORUMLAR. | Beyin Fırtınası, | |
5 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. | Soru-Cevap, | |
6 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KARŞILAŞTIRIR. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | EĞİTİM, ÖĞRENME VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | |
2 | EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖĞELERİ | |
3 | EĞİTİM PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ | |
4 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN PLANLANMASI | |
5 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ | |
6 | ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ | |
7 | ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ | |
8 | ÖĞRETME - ÖĞRENME STRATEJİLERİ | |
9 | ARA SINAV | |
10 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
11 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
12 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
13 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI | |
14 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Çelenk,S. (Ed) (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara. [4] Gömleksiz, M.N. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Asos Yayinevi
|
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. |
2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. |
3 | DERS PLANININ NASIL HAZIRLANACAĞINI KAVRAR. |
4 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN İLKELERİNİ YORUMLAR. |
5 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. |
6 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KARŞILAŞTIRIR. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |