Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Hesaplamaya Giriş | ISE 504 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknolojideki gelişmeler farklı mühendislik dallarında gerçek-dünya problemi olarak adlandırılan diferansiyel denklemler, lineer denklem sistemleri, lineer olmayan denklemler, interpolasyon, integrasyon ve optimizasyon gibi problemlere getirilen çözümlerin temel oluşturduğu ürün ve hizmetlerle birlikte gelişmektedir. Gerçek-dünya problemlerinin her durumda analitik çözümü bulunmadığından bu problemlere çoğu zaman belli bir yaklaşıklık düzeyinde çözümler getirilmektedir. Günümüzde hassas ve hızlı bir şekilde hesaplama yapılabilmesini sağlayan bilgisayar ve yazılım araçları kolay erişilebilir hale gelmiş ve sayısal yöntemler ile çok sayıda ve farklı tipteki gerçek-dünya problemine makul çözümler geliştirilebilmektedir. Bilimsel hesaplamaya giriş dersinde, lisansüstü öğrenciler öncelikli olarak çeşitli mühendislik dallarına ait ya da disiplinler arası gerçek-dünya problemlerinin örneklerini tanıyacaktır. Gerekli lineer cebir ve analiz bilgilerini pekiştirip, gerçek-dünya problemlerinin çözümünde yoğun olarak başvurulan MATLAB ortamını etkin şekilde kullanmayı öğrenecektir. |
Dersin İçeriği | Giriş ve Temel Kavramlar, Bilgisayar Bilimlerinde Bilimsel Yöntemler – Makale İnceleme, Temel Lineer Cebir İşlemleri, Temel MATLAB Kullanımı, MATLAB ile Çizim ve Grafik Oluşturma, Kayan Nokta Aritmetiği ve Hata Analizi, Lineer Denklem Sistemlerinin Sayısal Yöntemlerle Çözümü, Lineer Olmayan Denklemlerin Sayısal Yöntemlerle Çözümü, Sayısal İnterpolasyon Yöntemleri, Lineer Regresyon Yöntemleri, Kısıtsız Optimizasyon Yöntemleri, Sayısal İntegrasyon Yöntemleri, Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Yöntemlerle Çözümü, İmge Analizi ve Makine Öğrenmesi için Sayısal Yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Bilgisayar Bilimlerinde Bilimsel Yöntemler – Makale İnceleme | |
3 | Temel Lineer Cebir İşlemleri | |
4 | Temel MATLAB Kullanımı | |
5 | MATLAB ile Çizim ve Grafik Oluşturma | |
6 | Kayan Nokta Aritmetiği ve Hata Analizi | |
7 | Lineer Denklem Sistemlerinin Sayısal Yöntemlerle Çözümü | |
8 | Lineer Olmayan Denklemlerin Sayısal Yöntemlerle Çözümü | |
9 | Sayısal İnterpolasyon Yöntemleri | |
10 | Lineer Regresyon Yöntemleri | |
11 | Kısıtsız Optimizasyon Yöntemleri | |
12 | Sayısal İntegrasyon Yöntemleri | |
13 | Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Yöntemlerle Çözümü | |
14 | İmge Analizi ve Makine Öğrenmesi için Sayısal Yöntemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 65 |
2. Proje / Tasarım | 20 |
3. Proje / Tasarım | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|