Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Değer Felsefesi | DEG 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değer kavramını açıklar ve ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Değer ve değerler arasındaki ayrımı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Değer ve etik arasındaki ilişkiyi anlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Proje, | |
4 | Değer felsefesinin temel kavram ve problemleri hakkında fikir edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Günlük yaşamdaki değer problemlerini saptayıp tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Çeşitli değer görüşlerini düşünürlerin görüşleri ışığında tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Proje, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değer felsefesinin doğuşu, kavramları ve problemleri. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
2 | Değer felsefesinin tarihsel arkaplanı: Platon, Aristoteles. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
3 | Tarihte ve günümüzde farklı değer anlayışları. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
4 | Değer ve değerler ayrımı | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
5 | Siyasi değerler ve insan | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
6 | İktisadi değerler ve insan | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
7 | Dini değerler ve insan | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
8 | Ahlaki değerler ve insan | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
9 | Etik ve değer ilişkisi | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
10 | Değerlere nesnel yaklaşım | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
11 | Değerlere göreceli yaklaşım | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
12 | Değerlendirme ve doğru değerlendirmenin imkânı | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
13 | Bilgi ve değer | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
14 | Seçilmiş metinlerle değerlendirme örnekleri | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Değer kavramını açıklar ve ifade eder. |
2 | Değer ve değerler arasındaki ayrımı kavrar. |
3 | Değer ve etik arasındaki ilişkiyi anlar. |
4 | Değer felsefesinin temel kavram ve problemleri hakkında fikir edinir. |
5 | Günlük yaşamdaki değer problemlerini saptayıp tartışabilir. |
6 | Çeşitli değer görüşlerini düşünürlerin görüşleri ışığında tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |