Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Değerler Eğitimine İlişkin Literatür İncelemeleri | DEG 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YUSUF KESKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, oldukça yeni sayılabilecek bir alan olan değerler eğiminde yapılan çalışmaları inceleyerek bu alana yönelik bir perspektif kazandırmayı, alandaki gelişmelere yönelik bir farkındalık oluşturmayı, alandaki problemlerin tespit edilmesini ve çözülmesine yönelik öneriler geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Değerler eğitimine kaynaklık eden eserler, değerler eğitimine yönelik alt alanlarda yapılan çalışmalar, değerler eğitimine ilişkin yerli literatür, değerler eğitimine ilişkin yabancı literatür, değerler eğitimine ilişkin güncel tartışmalar, değerler eğitimine ilişkin problemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Değerler eğitimine ilişkin literatürü tanır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | 2. Değerler eğitimine ilişkin literatürü sınıflandırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | 3. Değerler eğitimine ilişkin literatürü değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | 4. Değerler eğitimine ilişkin güncel tartışmaları değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | 5. Değerler eğitimine ilişkin problemlerin farkına varır. | Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | 6. Değerler eğitimine kaynaklık eden başlıca eserleri tanır. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
7 | 7. Değerler eğitimine ilişkin yerli literatürü kronolojik olarak tasnif eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | 8. Değerler eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. | Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
2 | Değerler eğitimine kaynaklık eden eserlerin tanıtılması. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
3 | Değerler eğitimini oluşturan alt alanlara yönelik çalışmaların tanıtılması. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
4 | Değerler eğitimine yönelik yerli kaynaklarını araştırılması. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
5 | Değerler eğitimine yönelik yerli kaynakların tanıtılması. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
6 | Değerler eğitimine yönelik yerli kaynakların değerlendirilmesi. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
7 | Değerler eğitimine yönelik yabancı kaynakların araştırılması. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
9 | Değerler eğitimine yönelik yabancı kaynakların tanıtılması. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
10 | Değer eğitimine yönelik yabancı kaynaklarını değerlendirilmesi. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
11 | Değerler eğitimine ilişkin güncel tartışmalar. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
12 | Değerler eğitimine ilişkin problemler. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
13 | Değerler eğitimi literatürüne yönelik bir bilanço. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
14 | Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve tartışma. | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Kaymakcan, R., Zengin, M. ve Aslan, Ş. (2007) Değerler ve eğitimi. DEM Yayınları, İstanbul. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | 1. Değerler eğitimine ilişkin literatürü tanır. |
2 | 2. Değerler eğitimine ilişkin literatürü sınıflandırır. |
3 | 3. Değerler eğitimine ilişkin literatürü değerlendirir. |
4 | 4. Değerler eğitimine ilişkin güncel tartışmaları değerlendirir. |
5 | 5. Değerler eğitimine ilişkin problemlerin farkına varır. |
6 | 6. Değerler eğitimine kaynaklık eden başlıca eserleri tanır. |
7 | 7. Değerler eğitimine ilişkin yerli literatürü kronolojik olarak tasnif eder. |
8 | 8. Değerler eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |