Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Değerler Eğitimine İlişkin Literatür İncelemeleri DEG 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YUSUF KESKİN
Dersi Verenler Doç.Dr. YUSUF KESKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders, oldukça yeni sayılabilecek bir alan olan değerler eğiminde yapılan çalışmaları inceleyerek bu alana yönelik bir perspektif kazandırmayı, alandaki gelişmelere yönelik bir farkındalık oluşturmayı, alandaki problemlerin tespit edilmesini ve çözülmesine yönelik öneriler geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Değerler eğitimine kaynaklık eden eserler, değerler eğitimine yönelik alt alanlarda yapılan çalışmalar, değerler eğitimine ilişkin yerli literatür, değerler eğitimine ilişkin yabancı literatür, değerler eğitimine ilişkin güncel tartışmalar, değerler eğitimine ilişkin problemler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1. Değerler eğitimine ilişkin literatürü tanır. Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
2 2. Değerler eğitimine ilişkin literatürü sınıflandırır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
3 3. Değerler eğitimine ilişkin literatürü değerlendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 4. Değerler eğitimine ilişkin güncel tartışmaları değerlendirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 5. Değerler eğitimine ilişkin problemlerin farkına varır. Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
6 6. Değerler eğitimine kaynaklık eden başlıca eserleri tanır. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
7 7. Değerler eğitimine ilişkin yerli literatürü kronolojik olarak tasnif eder. Anlatım, Soru-Cevap,
8 8. Değerler eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi. Konu ile ilgili literatür incelenir.
2 Değerler eğitimine kaynaklık eden eserlerin tanıtılması. Konu ile ilgili literatür incelenir.
3 Değerler eğitimini oluşturan alt alanlara yönelik çalışmaların tanıtılması. Konu ile ilgili literatür incelenir.
4 Değerler eğitimine yönelik yerli kaynaklarını araştırılması. Konu ile ilgili literatür incelenir.
5 Değerler eğitimine yönelik yerli kaynakların tanıtılması. Konu ile ilgili literatür incelenir.
6 Değerler eğitimine yönelik yerli kaynakların değerlendirilmesi. Konu ile ilgili literatür incelenir.
7 Değerler eğitimine yönelik yabancı kaynakların araştırılması. Konu ile ilgili literatür incelenir.
8 Ara Sınav Konu ile ilgili literatür incelenir.
9 Değerler eğitimine yönelik yabancı kaynakların tanıtılması. Konu ile ilgili literatür incelenir.
10 Değer eğitimine yönelik yabancı kaynaklarını değerlendirilmesi. Konu ile ilgili literatür incelenir.
11 Değerler eğitimine ilişkin güncel tartışmalar. Konu ile ilgili literatür incelenir.
12 Değerler eğitimine ilişkin problemler. Konu ile ilgili literatür incelenir.
13 Değerler eğitimi literatürüne yönelik bir bilanço. Konu ile ilgili literatür incelenir.
14 Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve tartışma. Konu ile ilgili literatür incelenir.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Kaymakcan, R., Zengin, M. ve Aslan, Ş. (2007) Değerler ve eğitimi. DEM Yayınları, İstanbul.
2. Keskin, Y. (2008). Türkiye´de sosyal bilgiler öğretim programlarında değerler eğitimi: Tarihsel gelişim, 1998 ve 2004 programlarının etkililiğinin araştırılması. Doktora Tezi, Marmara Üniv., Eğitim Bilimleri Ens., İstanbul.
3. www.yok.gov.tr/teztarama adresinden edinilen alan özgü tezler.
4. Değerler Eğitimi Dergisi gibi alan özgü yayın yapan dergilerden edinilen makaleler.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 1. Değerler eğitimine ilişkin literatürü tanır.
2 2. Değerler eğitimine ilişkin literatürü sınıflandırır.
3 3. Değerler eğitimine ilişkin literatürü değerlendirir.
4 4. Değerler eğitimine ilişkin güncel tartışmaları değerlendirir.
5 5. Değerler eğitimine ilişkin problemlerin farkına varır.
6 6. Değerler eğitimine kaynaklık eden başlıca eserleri tanır.
7 7. Değerler eğitimine ilişkin yerli literatürü kronolojik olarak tasnif eder.
8 8. Değerler eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 4 8
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6