Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Temel Sorunlar ve Çözüm Odaklı Uygulamalar | SBE 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler eğitimindeki sorunları çeşitli boyutlarıyla ele alarak çözüm önerisi tasarlamak. |
Dersin İçeriği | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki sorunların kaynaklarını tanıma ve tartışma, Sosyal Bilgiler Eğitimindeki program kaynaklı sorunları tartışma, Sosyal Bilgiler Eğitimindeki öğretmen kaynaklı sorunları tartışma Sosyal Bilgiler Eğitimindeki ders kitabı kaynaklı sorunları tartışma, Sosyal Bilgiler Eğitimindeki etkinlik üretme kaynaklı sorunları tartışma, Sosyal Bilgiler Eğitimindeki materyal kaynaklı sorunları tartışma, Sosyal Bilgiler Eğitimindeki ölçme değerlendirme kaynaklı sorunları tartışma, Sosyal Bilgiler Eğitiminde yapılan yayınların yeterliliğini tartışma, Sosyal Bilgiler Eğitiminde yapılan yayınların niteliğini tartışma Sosyal Bilgiler Eğitimindeki temel sorunlara çözüm önerisi getirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Bilgiler eğitimindeki problem kaynaklı sorunları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal Bilgiler eğitimindeki öğretmen kaynaklı sorunları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sosyal Bilgiler eğitimindeki ders kitabı ve materyal kaynaklı sorunları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sosyal Bilgiler eğitimindeki etkinlik üretme kaynaklı sorunları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sosyal Bilgiler eğitimindeki ölçme değerlendirme kaynaklı sorunları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Sosyal Bilgiler eğitiminde yapılan yayınları nitelik ve nicelik yönünden tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki temel sorunlara çözüm önerisi tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki sorunların kaynaklarını tanıma ve tartışma | |
2 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki program kaynaklı sorunları tartışma | |
3 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki öğretmen kaynaklı sorunları tartışma | |
4 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki ders kitabı kaynaklı sorunları tartışma | |
5 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki etkinlik üretme kaynaklı sorunları tartışma | |
6 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki materyal kaynaklı sorunları tartışma | |
7 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki ölçme değerlendirme kaynaklı sorunları tartışma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde yapılan yayınların yeterliliğini tartışma | |
10 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde yapılan yayınların niteliğini tartışma | |
11 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki temel sorunlara çözüm önerisi getirme | |
12 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki temel sorunlara çözüm önerisi getirme | |
13 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki temel sorunlara çözüm önerisi getirme | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Dönmez, Cengiz. “ Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler” Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Editör: Cemalettin Şahin. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2003. 2. Erden, Münire. Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık, Tarihsiz 3. EPÖ Profesörler Kurulu Yeni ilköğretim Programını Değerlendirme Toplantısı Sonuç Bildirgesi. Eskişehir. www.ilkogretim.online.org.tr, 2005 4. Esen, Y. Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Üzerinde Yapılmış Bir Araştırma. Eğitim Bilim Toplum, 3 (11), 16-53, 2005. 5. MEB, İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi (4.-5.sınıflar) Öğretim Programı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, 2005. 6. Martorella, Peter H. Social Studies for Elementary School Children Developing Young Citizens. Second edition. New Jersey: Prentice-Hall, 1998. 7. Özoğlu, Süleyman Çetin. Liselerde Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, 1994. 8. Özden, Yüksel. Öğrenme ve Öğretme. Beşinci baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2003. 9. Öztürk, Cemil ve Dursun Dilek. “Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programları” Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Editörler: Cemil Öztürk ve Dursun Dilek. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2002, ss.48-108. 10. Öztürk, Cemil ve Rahmi Otluoğlu. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2003. 11. Rice, Margaret L., and Wilsion, Elizabeth K. “How Technology Aid Constructivism in the Social Studies Classroom”, The Social Studies, 90, 28-34, 1999. 12. Saban, Ahmet. Öğrenme Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayıları, 2000. 13. Savage, Tom and David Armstrong. Effective Teaching in Elementary Social Studies. Third Edition. New Jersey: Englewood Cliffs, 1996. 14. Sözer Ersan. “Sosyal Bilgiler Programının Amaçları, İlkeleri ve Temel Özellikleri.” Sosyal Bilgiler Öğretimi. Editör: Gürhan Can. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları, 1998a. 15. TED. Ortaöğretim Kurumlarında Sosyal Bilimler Öğretimi ve Sorunlar. Türk Eğitim Derneği Yayınları, 1987. 16. Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ondördüncü baskı. Ankara: Yargı Yayınları, 2000. 17. Turner, Thomas N. Essentials of Elementary Social Studies. Boston: Allyn and Bacon, 1994. 18. Varış, Fatma. Eğitimde Program Geliştirme “Teori ve Teknikler”. Altıncı baskı. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık, 1996. 19. Welton, David and John T. Mallan. Children and Their World: Strategies for Teaching Social Studies. Sixth Edition. New York: Houghton Mifflin Company, 1999. 20. Yalın, H. İbrahim Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2000. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Sosyal Bilgiler eğitimindeki problem kaynaklı sorunları tartışır. |
2 | Sosyal Bilgiler eğitimindeki öğretmen kaynaklı sorunları tartışır. |
3 | Sosyal Bilgiler eğitimindeki ders kitabı ve materyal kaynaklı sorunları tartışır. |
4 | Sosyal Bilgiler eğitimindeki etkinlik üretme kaynaklı sorunları tartışır. |
5 | Sosyal Bilgiler eğitimindeki ölçme değerlendirme kaynaklı sorunları tartışır. |
6 | Sosyal Bilgiler eğitiminde yapılan yayınları nitelik ve nicelik yönünden tartışır. |
7 | Sosyal Bilgiler Eğitimindeki temel sorunlara çözüm önerisi tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |