Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarih Eğitiminde Literatür Araştırmaları | TRE 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih eğitimi alanında yapılmış araştırmaları inceleyerek çağdaş tarih eğitimine ilişkin perspektif oluşturmak. Alandaki gelişmeleri değerlendirmek Alandaki problemleri tespit ederek çözüm önerileri geliştirmeye çalışmak. |
Dersin İçeriği | Tarih öğretime kaynaklık eden kitapların araştırılması, tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe ve yabancı makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden bildirilerin ve web sitelerinin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve sorgulamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih eğitimine ilişkin literatürü tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tarih eğitimine ilişkin literatürü (kitap- makale ve tezleri) karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tarih eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tarih öğretimine ilişkin gelişmeleri yakından tanır ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Tarih öğretimine ilişkin problemleri tanır ve çözüm önerileri getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Tarih öğretimine kaynaklık eden eserleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
2 | Tarih öğretime kaynaklık eden eserlerin araştırılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
3 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
4 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
5 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
6 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
7 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden sitelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
8 | Ara sınav | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
9 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
10 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden Türkçe makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
11 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
12 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
13 | Tarih eğitimi dersine kaynaklık eden bildirilerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
14 | Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve tartışma | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Mustafa Safran, Tarih Nasıl Öğretilir? İstanbul, 2010. [2]Ahmet Şimşek, Tarih Nasıl Yazılır? İstanbul, 2011. [3] İsmail Hakkı Demircioğlu, Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Ankara, 2005. [4] Teaching History -Yayınlanan tüm sayılar [5]History Teacher -Yayınlanan tüm sayılar [50 ye yakın makale kitap ve dergi] |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Tarih eğitimine ilişkin literatürü tanır. |
2 | Tarih eğitimine ilişkin literatürü (kitap- makale ve tezleri) karşılaştırır. |
3 | Tarih eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. |
4 | Tarih öğretimine ilişkin gelişmeleri yakından tanır ve değerlendirir. |
5 | Tarih öğretimine ilişkin problemleri tanır ve çözüm önerileri getirir. |
6 | Tarih öğretimine kaynaklık eden eserleri değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |