Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Sınıf İçi Uygulamalar | YTO 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders dil öğretiminde sınıf içi süreçlerin yapılandırılması ve Türkçenin öğretiminde dil öğretiminin sağlıklı ve hızlı bir şekilde gerçekleşmesi için ders içi uygulamalarının yapılandırılmasında kullanılacak yöntem ve tekniklerin öğretimini hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders dil öğretiminde sınıf içi süreçlerin yapılandırılması ve Türkçenin öğretiminde dil öğretiminin sağlıklı ve hızlı bir şekilde gerçekleşmesi için ders içi uygulamalarının yapılandırılmasında kullanılacak yöntem ve tekniklerin öğretimini hedeflemektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yapılabilecek uygulamaları tanır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik uygulamalar hazırlar. | Proje, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal Çerçeve | |
2 | Dil Öğretiminin Psikolojik ve Sosyolojik Boyutları | |
3 | Dil Öğretiminde Ders Öncesi Hazırlık Süreçleri Sınıf ve Süreç Yönetimi | |
4 | Sınıf ve Süreç Yönetimi | |
5 | Sınıf İçi Etkinlik ve Uygulamalar II | |
6 | Ders İçi Etkinlik Tasarımları I | |
7 | Ders İçi Etkinlik Tasarımları II | |
8 | Beceri Odaklı Sınıf İçi Uygulamalar I | |
9 | Beceri Odaklı Sınıf İçi Uygulamalar II | |
10 | Uygulama Sürecinde Bireysel Farklılıklar | |
11 | Sınıf İçi Uygulamalarda Kültürel Etkileşim | |
12 | Sınıf İçi Uygulamalarda ölçme ve değerlendirme I | |
13 | Sınıf İçi Uygulamalarda ölçme ve değerlendirme II | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Develi, Hayati vd. (2017), Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı (1,2), Pegem Yay Şahin, A. vd. (2018), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi (Kuramlar, Yaklaşımlar), Pegem Yay. Erden, M .(2018). Sınıf Yönetimi. Arkadaş Yayıncılık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yapılabilecek uygulamaları tanır. |
2 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik uygulamalar hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |