Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Düzeylerinin Tespiti | YTT 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BEKİR İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin ana amacı, özellikle yabancılara Türkçe öğretilirken hangi seviyede hangi dil becerisinin kazandırılması gerektiğini ortaya koymaktır. Bu bağlamda öğrenicilerin edinmesi gerekli söz dağarcığı başta olmak üzere bilmeleri gereken dil yapıları ortaya konacak ve bu yapılara uygun metin seçimi üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste başta Avrupa Dil Portfolyosu tanıtılıcak. Ayrıca öğrencilere hangi seviyede hangi dil yapılarının öğretilmesi gerektiği konusunda bilgi verilecektir. Yabancılara Türkçe öğretiminde önemli, sorunlardan biri olan sözcük öğretimi konusu ele alınarak yabancıların hangi seviyede hangi söz dağarcığına sahip olmaları gerektiği konusu açıklanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi dil düzeyleri olduğunu bilir. | ||
2 | Türkçe öğrenen yabancıların seviyelerine göre edinmeleri gerekli söz dağarcığı konusunda fikir sahibi olur. | ||
3 | Seviyeye göre hangi dil yapılarının verilmesi gerektiğini bilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliği’nin yabancı dil öğretimine ilişkin genel politikaları | |
2 | Avrupa Dil Portfolyosunun genel tanıtımı | |
3 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre A1 düzeyi dil becerileri | |
4 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre A2 düzeyi dil becerileri | |
5 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre B1 düzeyi dil becerileri | |
6 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre B2 düzeyi dil becerileri | |
7 | VİZE | |
8 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre C1 düzeyi dil becerileri | |
9 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre C2 düzeyi dil becerileri | |
10 | Sözcük ediniminin yabancılara Türkçe öğretiminde önemi | |
11 | Türkçe öğrenen yabancıların düzeyleree göre bilmesi gereken sözcükler ve bu sözcüklerin seçim kriterleri | |
12 | Türkçe öğrenen yabancıların düzeyleree göre bilmesi gereken sözcükler ve bu sözcüklerin seçim kriterleri | |
13 | Dersin genel değerlendirmesi | |
14 | FİNAL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Avrupa Konseyi : Avrupa Dil Portfolyosu Günay Doğan, “Türkçe Öğretimi Üzerine Çalışmalar”, DEDAM Yayınları, İzmir, 2011 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi dil düzeyleri olduğunu bilir. |
2 | Türkçe öğrenen yabancıların seviyelerine göre edinmeleri gerekli söz dağarcığı konusunda fikir sahibi olur. |
3 | Seviyeye göre hangi dil yapılarının verilmesi gerektiğini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |