Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Düzeylerinin Tespiti YTT 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BEKİR İNCE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin ana amacı, özellikle yabancılara Türkçe öğretilirken hangi seviyede hangi dil becerisinin kazandırılması gerektiğini ortaya koymaktır. Bu bağlamda öğrenicilerin edinmesi gerekli söz dağarcığı başta olmak üzere bilmeleri gereken dil yapıları ortaya konacak ve bu yapılara uygun metin seçimi üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği Bu derste başta Avrupa Dil Portfolyosu tanıtılıcak. Ayrıca öğrencilere hangi seviyede hangi dil yapılarının öğretilmesi gerektiği konusunda bilgi verilecektir. Yabancılara Türkçe öğretiminde önemli, sorunlardan biri olan sözcük öğretimi konusu ele alınarak yabancıların hangi seviyede hangi söz dağarcığına sahip olmaları gerektiği konusu açıklanacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi dil düzeyleri olduğunu bilir.
2 Türkçe öğrenen yabancıların seviyelerine göre edinmeleri gerekli söz dağarcığı konusunda fikir sahibi olur.
3 Seviyeye göre hangi dil yapılarının verilmesi gerektiğini bilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Avrupa Birliği’nin yabancı dil öğretimine ilişkin genel politikaları
2 Avrupa Dil Portfolyosunun genel tanıtımı
3 Avrupa dil Portfolyosuna Göre A1 düzeyi dil becerileri
4 Avrupa dil Portfolyosuna Göre A2 düzeyi dil becerileri
5 Avrupa dil Portfolyosuna Göre B1 düzeyi dil becerileri
6 Avrupa dil Portfolyosuna Göre B2 düzeyi dil becerileri
7 VİZE
8 Avrupa dil Portfolyosuna Göre C1 düzeyi dil becerileri
9 Avrupa dil Portfolyosuna Göre C2 düzeyi dil becerileri
10 Sözcük ediniminin yabancılara Türkçe öğretiminde önemi
11 Türkçe öğrenen yabancıların düzeyleree göre bilmesi gereken sözcükler ve bu sözcüklerin seçim kriterleri
12 Türkçe öğrenen yabancıların düzeyleree göre bilmesi gereken sözcükler ve bu sözcüklerin seçim kriterleri
13 Dersin genel değerlendirmesi
14 FİNAL
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Avrupa Konseyi : Avrupa Dil Portfolyosu
Günay Doğan, “Türkçe Öğretimi Üzerine Çalışmalar”, DEDAM Yayınları, İzmir, 2011
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi dil düzeyleri olduğunu bilir.
2 Türkçe öğrenen yabancıların seviyelerine göre edinmeleri gerekli söz dağarcığı konusunda fikir sahibi olur.
3 Seviyeye göre hangi dil yapılarının verilmesi gerektiğini bilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6