Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Metindilbilimsel Yaklaşım ve Uygulamalar | YTT 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BEKİR İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metinlerin anlamsal ve işlevsel boyutlarını, dilsel, dilbilgisel, sözcüksel ve biçemsel dil yapılarından yola çıkarak çözümleme ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde bu bağlamda metinler üzerine dil becerilerini geliştirici etkinlikler düzenleme. |
Dersin İçeriği | İletişim birimi olarak metin, metinlerde yapı ve işlev ilişkisi, metin türlerini belirleyici dilsel, dilbilgisel ve biçemsel yapılar, metinlerin yapılarından yola çıkarak yapılan anlamsal çözümlemeler, çözümlemeler bağlamında sınıf-içi etkinlik oluşturma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişimsel bağlamda metin kavramını tanımlar. | ||
2 | Metinleri oluşturan bağlaşıklık ve bağdaşıklık düzeneklerini saptar. | ||
3 | Metin türlerine göre farklılaşan dil yapılarını açıklar. | ||
4 | Metinlerin içerik çözümlemelerini yapar. | ||
5 | Metinlerin türlerine ve dilsel yapılarına uygun etkinlikler düzenler. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin Birimi Olarak Metin Kavramı. Durum Bağlamı | |
2 | Metin Oluşturma Ölçütleri | |
3 | Metin Türü Belirleyici Ölçütler: Yapı ve İşlev | |
4 | Metin Yapısı: Yapı Katmanları Arasındaki İlişkiler | |
5 | Küçük Ölçekli Yapı: Dilbilgisel ve Sözcüksel Bağlaşıklık Düzenekleri | |
6 | Dilbilgisel Bağlaşıklık ve Sözcüksel Bağlaşıklık Çözümlemeleri | |
7 | Büyük Ölçekli yapı Ölçütleri ve Çözümlemeleri | |
8 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde metin çalışmalarının yeri ve önemi | |
9 | Yabancı dil öğretim ders kitaplarındaki etkinliklerin metin bilgisi bağlamında incelenmesi | |
10 | Yabancı dil öğretim ders kitaplarındaki etkinliklerin metin bilgisi bağlamında incelenmesi | |
11 | Yabancı dil olarak Türkçe dersleri için metin etkinlikleri hazırlama | |
12 | Yabancı dil olarak Türkçe dersleri için metin etkinlikleri hazırlama | |
13 | Yabancı dil olarak Türkçe dersleri için metin etkinlikleri hazırlama | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dilidüzgün, Ş. (2008).Türkçe Öğretiminde Metindilbilimsel Bağlamda Uygulamalı Bir Yaklaşım. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Göktürk, A. (1980). Okuma Uğraşı. 2. Bası, İstanbul: Çağdaş yayınları Georgakopoulu, A., Goutsos, D. (2003). Discourse Analysis: An introduction, Edinburgh: Edinburgh Uni.Press Kocaman, Ahmet, vd., (1996 ).Söylem Üzerine, Ankara: Hitit Yayınevi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | İletişimsel bağlamda metin kavramını tanımlar. |
2 | Metinleri oluşturan bağlaşıklık ve bağdaşıklık düzeneklerini saptar. |
3 | Metin türlerine göre farklılaşan dil yapılarını açıklar. |
4 | Metinlerin içerik çözümlemelerini yapar. |
5 | Metinlerin türlerine ve dilsel yapılarına uygun etkinlikler düzenler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |