Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Edebiyatı Metinleri İle Yabancılara Türkçe Öğretimi | YTT 504 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Yabancılara Türkçe Öğretimi konusunda nazım – nesir çağdaş Türk Edebiyatı metinlerinden faydalanmak. Çağdaş metinlerdeki dil öğretimi unsurlarından faydalanmak ve Öğrencilerin Çağdaş Türk edebiyatı metinlerini tanımalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Çağdaş Türk edebiyatını tanıma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş Türk edebiyatını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Dil ve edebî eser arasında ilgi kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çağdaş Hikâyecilerimizi ve eserlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Son dönem önemli şairlerimizi ve eserlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Deneme ve fıkra yazıları sayesinde eleştirel bakış açısı kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Çağdaş Türk edebiyatı metinlerini karşılaştırmayı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve kaynak eserlerin tanıtımı | |
2 | Yahya Kemal Beyatlı | |
3 | Faruk Nafiz, Çoban Çeşmesi, Sanat, At şiirleri | |
4 | Ofhan Seyfi, Veda Busesi Yusuf Ziya, Bir Gün | |
5 | Ziya Osman Saba, Sebil ve Güvercinler, Bütün Saadetler Mümkündür. | |
6 | Necip Fazıl, Kafiyeler, Beklenen, Yunus Emre | |
7 | Ahmet Hamdi Tanpınar, Ne İçindeyim Zamanın, Bütün Yaz | |
8 | Ara sınav | |
9 | Cahit Sıtkı Tarancı, Otuz Beş Yaş, Abbas, Desem ki, Gün Eksilmesin Penceremden | |
10 | Ahmet Arif, Hasretinden Prangalar Eskittim, Ataol Behramoğlu, Ben Ölürsem Akşamüstü Ölürüm | |
11 | Orhan Veli Kanık, İstanbul Türküsü, Abbas, Anlatamıyorum | |
12 | Nurullah Ataç / Dilimiz Üzerine, İpek Ongun / İçimizdeki Güzellikler | |
13 | Mehmet Kaplan / Kompozisyon, Oğuz Atay / Günlük | |
14 | Mustafa Kutlu / Yıldız Tozu, Sebahat Emir / Botoks |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergah İst.2005 Hakan SAZYEK, Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi, Ank.,1996 İş Bankası Kültür Yay. Yahya Kemal BEYATLI, Edebiyata Dair, İst.Fetih Cem. İst.1984 İsmet ÖZEL, Şiir Okuma Klavuzu, Şule Yay. İst.2002 Mustafa Kutlu, Yıldız Tozu, Erdem yay., İstanbul 2004 |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Çağdaş Türk edebiyatını tanır. |
2 | Dil ve edebî eser arasında ilgi kurabilir. |
3 | Çağdaş Hikâyecilerimizi ve eserlerini öğrenir. |
4 | Son dönem önemli şairlerimizi ve eserlerini tanır. |
5 | Deneme ve fıkra yazıları sayesinde eleştirel bakış açısı kazanır. |
6 | Çağdaş Türk edebiyatı metinlerini karşılaştırmayı kavrar. |
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |