Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkçe Öğretimi Yöntemleri | TEG 506 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkçe öğretiminde kullanılan genel öğretim starejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kavrayıp uygular. Türkçe Dersi Programını (2006) ve ders kitaplarını inceleyip değerlendirir. |
Dersin İçeriği | Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçe Dersi Programının temel yaklaşımı olan yapılandırmacılık felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkçe öğretiminin temel beceri alanlarını (okuma, konuşma, yazma, dinleme) tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türkçe öğretiminde kullanılan stratejileri tanır ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkçe öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve tekniklerini tanır ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Türkçe öğretiminde kullanılacak araç-gereç ve materyaller geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Genel öğretim stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kullanarak Türkçe öğretimine yönelik etkinlik geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçe Dersi Programının (2006) temel yaklaşımı: Yapılandırmacılık felsefesi ve eğitim alanındaki uygulamaları. | |
2 | Türkçe öğretimi alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları. | |
3 | Türkçe öğretiminin genel amaçları. | |
4 | Türkçe öğretiminin temel beceri alanları. | |
5 | Türkçe öğretiminde kullanılan stratejiler | |
6 | Türkçe öğretiminde kullanılan yöntemler | |
7 | Türkçe öğretiminde kullanılan yöntemler | |
8 | Türkçe öğretiminde kullanılan teknikler | |
9 | Türkçe öğretiminde kullanılan teknikler | |
10 | Türkçe öğretiminde kullanılan araç-gereç ve materyaller. | |
11 | Türkçe Dersi Programında (2006) yer alan temalar/konular | |
12 | Türkçe Dersi Programının (2006) uygulanmasında öğretmenin rolü ve aile ile iş birliği | |
13 | Okuma metinlerinde bulunması gereken özellikler | |
14 | Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yalçın, A. (2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri ve Yeni Yaklaşımlar. Akçağ Yayınları Arıcı, A.F. (2010).Türkçe Öğretiminde Kullanılan Strateji-Yöntem ve Teknikler. Atatürk Üniversitesi Dergisi. Güneş, F.( 2009). Türkçe Öğretiminde Günümüz Gelişmeleri ve Yapılandırıcı Yaklaşım. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, S: 1-21. Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türkçe Dersi Programının temel yaklaşımı olan yapılandırmacılık felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını tanır. |
2 | Türkçe öğretiminin temel beceri alanlarını (okuma, konuşma, yazma, dinleme) tanır. |
3 | Türkçe öğretiminde kullanılan stratejileri tanır ve uygular. |
4 | Türkçe öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve tekniklerini tanır ve uygular. |
5 | Türkçe öğretiminde kullanılacak araç-gereç ve materyaller geliştirir. |
6 | Genel öğretim stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kullanarak Türkçe öğretimine yönelik etkinlik geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |